استاندار خوزستان گفت: از مسئولین نفت تقاضا دارم برای بهبود و پیشرفت صنعت نفت، بروکراسی اداری را کم کنند و بخشی از آن را به مناطق نفتخیز تفویض نمایند تا شاهد حرکت نو و جدیدی در قطعه سازی باشیم.
کد خبر: ۱۳۹۷۰۶۷

جام جم آنلاین - خوزستان : استاندار خوزستان در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با بیان این که نفت و صنعت رابطه تنگاتنگی باهم دارند و در کنار یکدیگر تعریف می شوند، گفت: خوزستان در گذشته از نعمت نفت برخوردار بود ولی صنعت نداشت و زمانی که شما صنعتگران نفت و یاران تان در میدان آمدید ما صاحب صنعت شدیم. 

حسینی محراب افزود: در قطعات و تجهیزات نفتی ما همیشه با یک مافیا روبه رو بودیم و آن مرتبطین کمپانی های چند ملیتی بودند که شبکه ای ایجاد می کردند و نمی گذاشتند کار ملی و داخلی انجام شود اما وقتی تولید داخلی شد و شرکت های داخلی یکی پس از دیگری با این زنجیره جنگیدند و تحولی ایجاد شد که حتا توانستیم در تولید نفت به اُپک هم کمک کنیم.

وی عمل انقلابی و روحیه جهادی را عامل موفقیت در صنعت نفت عنوان و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید داشتند که روحیه جهادی جهادگران عامل پیروزی و سربلندی آن هاست و ما مصداق عینی این را در صنعت نفت مشاهده می کنیم‌.

وی اضافه کرد: اگر در حوزه نفت، حفاری و پتروشیمی مقایسه تطبیقی بین زمانی که قطعه نمی ساختیم و وارد کننده بودیم با بعد از زمانی که سخت افزار را تولید کردیم داشته باشیم متوجه تفاوت آشکار قیمت ها خواهیم بود.

وی همچنین خطاب به مسئولین نفت گفت: از مسئولین نفت تقاضا دارم برای بهبود و پیشرفت این صنعت، بروکراسی اداری را کم کنند و بخشی از آن را به مناطق نفتخیز تفویض نمایند تا شاهد حرکت نو و جدیدی در قطعه سازی باشیم.

حسینی محراب گفت: خوزستان با تمامی استان های جنوب ارتباطات داریم و می توانیم بازار منطقه باشیم و کشورهای همسایه با این توانمندی ما بیشتر آشنا شوند و ارتباط بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر حضور شرکت های داخلی که مُنجر به تقویت توان صنعت نفت می شود، اظهار داشت: لازم است از شرکت هایی که به کمک صنعت نفت آمده اند تا توان این صنعت را تقویت کنند؛ تشکر کنیم. در حال حاضر شرکت های خارجی حضور ندارند و شما تولیدکنندگان ملی هستید که سربلندی ایران را رقم می زنید. 

استاندار خوزستان خطاب به شرکت های سازنده داخلی گفت: ما با تمام قوا در کنارتان هستیم برای اینکه تولید صیانتی داشته باشیم تا آن بازارهایی که همیشه در اختیار جمهوری اسلامی بوده را حفط کنیم.

وی گفت: در این فعلی قوی ترین درآمدهای ارزی کشور مربوط به نفت و پتروشیمی است و به لطف خداوند ذخایر ارزی کشور از پشتوانه بالا و قابل قبولی برخوردار است. ما در زمینه صادرات مشکلی برای کشور نداریم و این امکانی است که قطعه ساز می تواند از ارز استفاده کند. 

وی تاکید کرد: با آغوش باز از تمام دوستانی که در این زمینه فعالیت می کنند پذیرا هستیم، موانع را کاهش می دهیم و زمینه همکاری را فراهم خواهیم کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها