مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: عرضه بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای توسط این سازمان از ابتدای اسفندماه و به شکل‌‎های متنوع انجام می‌‎شود.
کد خبر: ۱۳۹۶۹۶۱

به گزارش جام جم آنلاین، داریوش باقرجوان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حوزه حمل و نقل نوروزی و مناسبت‌های خاص همواره شیوه‌نامه‌هایی منتشر می‌شود که ساز و کار این حوزه را برای استان‌ها و شرکت‌های حمل و نقل مشخص می‌کند.

وی بیان کرد: برش استانی تمام استان‌ها با تمرکز بر افزایش سهم حمل و نقل عمومی برنامه ریزی شده تا برای نوروز امسال نزدیک به ۱۵ درصد افزایش عملکرد نسبت به نوروز سال گذشته افزایش یابد.

باقرجوان ادامه داد: مباحث مرتبط با ایمنی تردد، فروش بلیت حضوری، غیرحضوری و اینترنتی در دستور کار است که از ابتدای اسفندماه نیز بلیت به صورت غیرحضوری و از طریق وب سایت‌های اختصاصی و مشترک شرکت‌های حمل و نقل آغاز می‌‎شود.

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری‌وحمل ونقل جاده‌ای گفت: از هفتم اسفندماه نیز فروش بلیت به صورت اینترنتی و حضوری در محل پایانه‌های مسافربری و دفترهای فروش شرکت‌ها انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال آغاز طرح نوروزی سازمان راهداری‌ و حمل ونقل جاده‌ای از ۲۴ اسفندماه است که دلیل زودتر آغاز شدن آن نسبت به سال‎‌های قبل نیز آغاز ماه مبارک رمضان از سوم فروردین ماه است.

باقرجوان گفت: با توجه به علاقه هم وطنان برای رسیدن موطن خود و انجام فریضه روزه برنامه‌‎ریزی برای اول سفرهای نوروزی منسجم‌تر پیش بینی شده زیرا تقاضای بیشتری در این بازه زمانی وجود دارد.

وی عنوان کرد: در طرح نوروزی سال گذشته در مجموع نزدیک به هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جابه جایی مسافر داشتیم که پیش بینی شده این میزان امسال ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

باقرجوان ادامه داد: در حوزه حمل و نقل مسافر بحث نمانام (برند) سازی و شبکه در دستور کار است تا امکانات به صورت استاندارد در خدمت کاربران قرار گیرد که در این راستا اکنون راه اندازی شبکه سیر در حال شکل گیری است.

وی گفت: در استان بوشهر و منطقه عسلویه یکی از بزرگ ترین شرکت های سرشبکه سیر با عنوان تک سفر ایرانیان فعال شده که این نمانام خدمات خوبی نیز در سطح کشور ارائه می‌کند.

باقرجوان ادامه داد: اکنون شبکه تک سفر ایرانیان به عنوان یک سرشبکه شرکت‌های زیادی از حوزه حمل و نقل به تعداد ۱۳۶ شرکت است که در اقصی نقاط ایران خدمات رسانی دارد.

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری‌وحمل ونقل جاده‌ای بیان کرد: برای نمونه برای سفر از استان بوشهر به استان فارس و برگشت به مبداء مشکلی برای شهروندان وجود داشت که کدامیک از شرکت‌ها را انتخاب کنند که فعالیت شبکه سیر، این مشکل را برطرف می‌کند.

وی افزود: سرشبکه تک سفر ایرانیان از سال‌های قبل در عسلویه سرمایه گذاری انجام داد و حاصل آن بهره برداری از بزرگترین پایانه خصوصی بخش حمل و نقل است.

باقرجوان یادآور شد: این ها الگویی برای سرمایه گذاری‌های متنوع و ارائه خدمات ارزنده‌ به مسافران در این بخش است.

وی ادامه داد: در کنار ماموریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جابه جایی مسافری بحث اشتغال‌زایی و ترافیک و ایمنی جاده ای نیز به صورت ویژه در دستور کار است.

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری‌وحمل ونقل جاده‌ای گفت: همچنین برنامه ریزی شده تا ۷۰ درصد از میزان جا به جایی مسافر در کشور از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌‎ای محقق شود.

باقرجوان افزود: در این زمینه بحث آلایندگی زیست محیطی، تصادف‌ها و ترافیک شبکه یکی از مباحثی است که دولتمردان نسبت به مدیریت این موضوع اهتمام جدی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها