رئیس‌ جمهور در مراسم روزجهانی هلال احمر:

هلال احمر به گستردگی تمام مردم است و بستگی به گروه خاصی ندارد

رییس جمهور با اشاره به اینکه بحران‌ها ممکن است در هر برهه‌ای زمان پیش بیاید، گفت: همدلی‌ها، انسجام و یکپارچگی مردم و مسوولان در خوی بسیار با ارزش است و خیلی از مسایل را حل می‌کند.
رییس جمهور با اشاره به اینکه بحران‌ها ممکن است در هر برهه‌ای زمان پیش بیاید، گفت: همدلی‌ها، انسجام و یکپارچگی مردم و مسوولان در خوی بسیار با ارزش است و خیلی از مسایل را حل می‌کند.
کد خبر: ۱۳۹۶۹۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جمع مردم زلزله زده روستای بدلان خوی افزود: امروز در خوی برخی از مناطق و روستاها را سر زدیم و بازدید کردیم باید از مردم صبور اینجا تشکر کرد، زنان و مردان عزیز و جوانان، از مسوولان، استاندار آذربایجان غربی، عزیزان سپاه که بسیار زحمت کشیدند و دوستان هلال احمر همه تلاش کردند، نیروهای نظامی و انتظامی و مهمتر از همه خود مردم که خیلی در این شرایط همراهی کردند.

وی ادامه داد: سه ماه قبل هم ما زلزله خوی را داشتیم ولی در این سه ماه تلاش دوستان در دولت این بود که ظرف سه ماه هزار و ۱۰۰خانه ای که آسیب دیده بود سریع بازسازی شود، پیگیری شود و تسهیلات داده شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه کمک‌های دولت به این مناطق ادامه دارد، گفت: تلاش شده مواردی که لازم است در قالب وام قرض الحسنه و مواردی که لازم است بلاعوض داده شود که روند در زلزله قبلی خوب بود و موضوع به مراحل پایانی رسیده که این حادثه پیش آمد.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: صبوری مردم خودش زمینه خوبیست برای اینکه هم مرحله اولی که انجام شد و کار امداد و نجات بود سریعا در چند ساعت اولیه انجام شد و بعد هم شروع شد به اسکان موقت و الان هم مرحله بعدی بحث آوار برداری است که این اقدام در حال انجام است و در این روستا که آمدیم مصالح ساختمانی نیز تامین شده، میلگرد و سیمان فراهم شده و ماشین آلات نیز مستقرند تا بازسازی با همت خود مردم شروع شود.

رییس جمهور ادامه داد: صفا و صمیمتی بین مردم و مسوولان وجود دارد و مردم یقین بدانند دولت کنار آنها است و با تمام ظرفیت و توان سعی می‌کند تا الام این عزیزان را کاهش دهد البته فکر می‌کنم با این همتی که وجود دارد ظرف مدت کوتاهی شاهد بازسازی در خوی و روستاهای اطراف خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سفر را سر زده انجام دادم و دیر به مسوولان اطلاع داده شد، افزود: گزارشات متعددی از مسوولان امر گرفته بود ولی فکر می‌کردم تا خودم نیاییم و در جمع مردم حضور پیدا کنم و از نزدیک مسایل و الام مردم را نبینم آرام نمی‌گیرم. 

آیت الله رئیسی اضافه کرد: الان دیدم با همت مردم و مسوولان کارها ظرف مدت کوتاهی دنبال شود، البته ما هم وظایفی که بر عهده داریم را دنبال می‌کنیم و آقای استاندار در اولین جلسه دولت می‌آیند و گزارش می‌دهند، پیشنهادات خوبی ایشان دارند برای برخی از تسهیلات که باید برای منطقه تصویب شود.

وی تاکید کرد: این همراهی و همکاری و صفا و صمیمت مردم بسیار ارزشمند است، امیدورام خداوند متعال به همه شما صبر و تحمل و بردباری بیشتز از این بدهد، وضعیت سختی است، هوا سرد است و تحمل این وضعیت به خصوص برای کسانی که در چادرها زندگی می‌کنند خصوصا برای کودکان و بچه‌های عزیز ما، امیدورام هر چه سریعتر وضعیت خاتمه یابد و یک آرامش و سکونتی ایمن و مطلوب در اینجا ایجاد شود.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱:۴۴ شنبه هفته گذشته، شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند که خسارت‌های قابل توجهی به بار آورده است.

در این زمین لرزه بیش از ۹ هزار واحد مسکونی آسیب دیده که خسارت های وارد شده به آنها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد بوده است.

همچنین دراین زمین لرزه، علاوه بر فوت سه نفر از هموطنان، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند که اکثر آنها با انجام درمان‌های لازم از مراکز درمانی در خوی، مرند، ارومیه، سلماس و تبریز مرخص شده اند.

برای اسکان اضطراری زلزله زدگان در خوی ۱۰۰ اردوگاه برپا شده و بیش از ۴۰ هزار تخته چادر، ۱۶۰ هزار تخته پتو، ۱۵ هزار عدد بخاری برقی، ۱۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته هم بین زلزله زدگان توزیع شده است.

با توجه به کاهش پس لرزه ها و حادث نشدن پس لرزه طی ۳۶ ساعت گذشته انتظار می‌رود که رفته رفته وضعیت خوی به وضعیت عادی رسیده و روند بازسازی‌ها توسط بنیاد مسکن و نهادهای مسوول آغاز شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها