معاون اول رییس‌ جمهور در سفر به مناطق زلزله زده خوی و فیرورق:

مشکلات زلزله‌زدگان به حداقل می‌رسد

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در بررسی میدانی از خوی مشخص شد واقعیت‌ کارها و اقدامات انجام شده در این شهرستان متفاوت تر از فضای مجازی است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در بررسی میدانی از خوی مشخص شد واقعیت‌ کارها و اقدامات انجام شده در این شهرستان متفاوت تر از فضای مجازی است.
کد خبر: ۱۳۹۶۷۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمد پاکپور روز جمعه در جلسه ستاد بحران آذربایجان غربی در خوی افزود: آمادگی‌ها برای مقابله با زلزله نسبی است ولی امکانات مورد نیاز به خوبی در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: با وجود توزیع هزاران تخته چادر اما باز هم تقاضا برای گ دریافت چادر وجود دارد لذا برای رضایت بیشتر مردم باید خدمات رسانی بهتر مدیریت شود.

توزیع ۳۰ هزار تخته چادر و راه اندازی ۷۰ اردوگاه

استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: بیش از ۳۰ هزار دستگاه چادر تاکنون در بین مردم مناطق زلزله‌زده خوی توزیع شده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: ۷۰ اردوگاه اسکان اضطراری با تجهیز همه امکانات ایجاد شده و تمامی نهادهای حمایتی، نظامی، انتظامی، بسیج و نیروهای جهادی حضوری فعال در منطقه دارند.

وی اظهار کرد: کمک‌های مردمی از جای جای ایران اسلامی به مردم این منطقه بسیار پررنگ بوده و از مردمی که به صورت خودجوش به میدان آمدند بخاطر این همه مهربانی قدردانی می‌کنم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بنیاد مسکن ارزیابی واحدهای آسیب دیده را انجام داده و جمع بندی های لازم انجام گرفته است، افزود: با اخذ مصوبه در هیات دولت و تامین اعتبار، روند بازسازی با سرعت آغاز می‌شود.

معتمدیان گفت : علیرغم اقدامات قابل توجه برای خدمت به مردم، رسانه های معاند با سیاه نمایی، خدمات انجام شده را زیر سوال می برند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: مرکز بزرگ پدافند غیر عامل چند منظوره و مرکز پایش گسل و زلزله نگاری بصورت مستقل در شهرستان خوی ایجاد می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه گفت: تاکنون علاوه چادر، زیرانداز و پتو به میزان کافی در خوی توزیع شده و در قالب ۲ محموله ۳٨۰ تن بسته غذایی ۷۲ ساعته به شهرستان خوی ارسال و توزیع شده است.

پیرحسین کولیوند اظهار کرد: تاکنون در قالب ۲ محموله شامل یک محموله ۲۴۰ تنی و یک محموله ۱۴۰ تنی این میزان بسته‌های غذایی برای زلزله‌ زدگان خوی ارسال شده است.

در پی ۵/۹ ریشتری شنبه شب گذشته در خوی بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند.

خوی با ۳۹۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها