رئیس سازمان جهاد کشاورزی  هرمزگان با تاکید بر لزوم توسعه کشت نخیلات در استان گفت: ۱۸۰۰ هکتار از اراضی دشت پلپلک زیر کشت نخیلات خواهد رفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر لزوم توسعه کشت نخیلات در استان گفت: ۱۸۰۰ هکتار از اراضی دشت پلپلک زیر کشت نخیلات خواهد رفت.
کد خبر: ۱۳۹۶۷۲۵

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان-با تاکید بر لزوم توسعه کشت نخیلات در استان گفت: ۱۸۰۰ هکتار از اراضی دشت پلپلک زیر کشت نخیلات خواهد رفت. 

 

عباس مویدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران، اظهارداشت: میزان سرمایه‌گذاری‌ای که در استان هرمزگان انجام شده اسن ۲ هزار د ۵۰۰ میلیارد تومان است و برای ایام الله دهه فجر ۹۰ پروژه برای بهره‌برداری و کلنگ‌زنی آماده شده است که برای ۹ هزار نفر می‌تواند اشتغالزایی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مجموع تولیدات باغی و زارعی استان هرمزگان، سه میلون و ۸۰۰ هزار تن است، افزود: بیش از ۱۸۰۰ هکتار طرح کشاورزی قرار است از محل صرفه‌جوییِ آب سد جگین در دشت پلپلک اجرا شود و کشت نخیلات را در شرق هرمزگان توسعه دهیم که بیش از ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 

مویدی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار تن پنبه به کشور وارد می‌شود، اعلام کرد: در بخش شهر نساجی، در تلاش هستیم باتوجه به میزان اشتغالی که صنعت نساجی دارد، کشت پنبه در بخش‌های مختلف استان را توسعه دهیم، از این رو از دو سال گذشته کشت آزمایشی پنبه در جاسک را  آغاز کردیم که با توجه به برداشتی که انجام شد در حال حاضر شرکت‌های بزرگ نساجی آمادگی دارند در منطقه جاسک سرمایه‌گذاری کنند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، عنوان‌کرد: اگر سد گابریک، سد شریفی و سدیج احداث شود می‌توانیم تولید محصولات استراتژیک در استان را افزایش دهیم و بخش عمده‌ای از نیازها را مرتفع کنیم.

 

وی با بیان اینکه ۱۰۹ واحد تولیدی در استان هرمزگان به دلیل مشکلات مختلف جزو واحدهای راکد هستند،ادامه داد: ۳۵ واحد از این بین با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید بازگشته‌اند.

 

مویدی، اظهارداشت: یک پایانه صادراتی در دست احداث داریم که نزدیکی گمرک شهید رجایی بوده و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از آن می‌توان شاهد تحولی در عرصه صادرات کشاورزی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها