رئیس منابع طبیعی دامغان:

۴۰۰ هزار نهال در دامغان تولید شد

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان روز پنجشنبه در دومین روز از چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و دیگر مسوولان کشوری و استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۹۶۶۹۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان روز پنجشنبه در دومین روز از چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و دیگر مسوولان کشوری و استانی افتتاح شد. برای بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد.

این واحد نیروگاهی در ۲ گام ۲ مگاوات و هشت مگاوات ساخته شده و در مجموع ۱۰ مگاوات ظرفیت تولید برق دارد که سالانه ۱۸ میلیون کیلووات ساعت برق تولید می‌کند. نیروگاه دامغان در مساحتی به وسعت ۲۰۰ هزار متر مربع ساخته شده است و این نیروگاه خورشیدی ۲۴ برابر زمین چمن ورزشگاه آزادی وسعت دارد.

این واحد تولید برق، برای تولید ۱۸ میلیون کیلووات ساعت برق خورشیدی، ۲۰ هزار و ۸۸۰ صفحه خورشیدی شامل ۶ هزار و ۴۸ صفحه نشان جینکو ۳۳۰ وات و ۱۴ هزار ۸۳۲ صفحه نشان جی ای سولار دارای سامانه ردیاب ۵۴۰ وات نصب شده است.

فارغ از تجهیزات مرتبط با تولید برق خورشیدی، انتقال برق و اتصال به شبکه برق رسانی گسترده کشور نیز نیازمند تجهیزات قابل توجهی است و در همین راستا ۸۴ اینورتر و پنج ترانسفورماتور تمام ایرانی این وظیفه را در این نیروگاه بر عهده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها