مدیر امور مهندسی های بهره برداری شرکت تأکید کرد:

حمایت از صاحبان ایده و سازندگان داخلی در ذوب آهن اصفهان

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست و پدافند غیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳ برج خنک کننده هیبریدی در پالایشگاه اصفهان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۶۳۶۸

جام جم آنلاین اصفهان ؛ عباس آقابابایی در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای اصفهان با بیان اینکه شرکت پالایش اصفهان سالانه هزاران میلیارد تومان برای حفظ محیط زیست هزینه می‌کند، اظهار داشت: اقدامات بسیار متنوعی در حال اجرا داریم و با پروژه‌های تعریف شده در سال ۱۴۰۵ واحدهایی را خواهیم داشت که در راستای حفاظت از محیطزیست اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: همه طرح‌های در دستور کار در راستای بهبود تولیدات است و اضافه ظرفیتی را در دستور کار نداریم و روزانه ۳۶۰ هزار بشکه نفت خام از اهواز برای اصفهان ارسال می‌شود.

به هیچ وجه از مازوت استفاده نمی‌کنیم

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست و پدافند غیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در خصوص سوخت مورد استفاده این شرکت ابراز داشت: ما به هیچ وجه از مازوت استفاده نمی‌کنیم، در حالت عادی از گاز شهری استفاده می‌کنیم و در شرایط اضطرار نیز از گاز LPG که در شرکت خودمان تولید می‌شود، استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بر روی ۲ مشعل موجود در شرکت پالایش نفت اصفهان طرح بهبود با استفاده از تکنولوژی و فناوری جدید اجرایی شده است، افزود: در مورد مشعل‌های دیگر نیز که چهار عدد است پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل را در دستور کار داریم که در سال ۱۴۰۲ بهره برداری خواهد شد.

آقابابایی گفت: وجود شعله بر روی مشعل‌ها در پالایشگاه جزء بایدها است اما گازهای مشعل را مدیریت خواهیم کرد، اعتبار این پروژه تامین و پیمانکار نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه همه پالایشگاه‌های روز دنیا یا مشعل ندارند و یا اگر دارند در شرایط اضطراری استفاده می‌شود و ما نیز قصد داریم به این شرایط برسیم، گفت: در گذشته نیز این امر در دستور کار بوده اما عزمی برای اجرای آن نبوده که مدیریت فعلی و هیات مدیره در این زمینه پیگیر جدی این پروژه‌ها هستند.

نصب ۵ دستگاه پایش ترکیبات آلی فرار

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست و پدافند غیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اجرای پروژه سنجش آلاینده‌های زیست محیطی در پالایشگاه اصفهان تصریح کرد: در راستای مسئولیت های اجتماعی ۵ دستگاه پایش ترکیبات آلی فرار را خریداری کردیم، ۴ دستگاه داخل پالایشگاه و یک دستگاه کنار بزرگراه آزادگان نصب شده است این دستگاه‌ها به صورت برخط میزان ترکیبات آلی فرار را رصد می‌کنند و هر گاه از میزان استاندارد افزایش یابد به ما هشدار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در زمینه بهبود فرایند تولید در یک سال اخیر اراده برای تحقق ایجاد شد و همه همکاران ما در هلدینگ پتروپالایش اصفهان عزمی جزم برای این امر دارند، گفت: برخی از طراحی‌ها زمان بر است اما در حال انجام است، برخی از تجهیزات در داخل کشور تولید شده است.

آقابابایی در ادامه با اشاره به راه‌‌اندازی ۶ شرکت جدید زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: همه این شرکت‌ها موظف هستند در زمینه ورود تکنولوژی جدید و تولید داخل برای رسیدن به خودکفایی فعالیت داشته باشند و با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی هلدینگ پتروپالایش اصفهان ابراز داشت: همه اقدامات در دستور کار شرکت در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی است، اجرای طرح‌های کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، خرید و استفاده از پساب شهرهای اطراف پالایشگاه برای جدا شدن از مصرف آب شهری، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان، در زمینه برج‌های خنک کننده نیز ورود کرده‌ایم تا از برج‌های خنک کننده هیبریدی استفاده کنیم.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست و پدافند غیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: ما از آب زیادی برای خنک کردن دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم که این آب آلوده به مواد نفتی می‌شود اما بازیابی و مورد استفاده قرار می‌گیرد، پساب بهداشتی نیز پس از تصفیه در فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳ برج خنک کننده هیبریدی در پالایشگاه اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

آقابابایی در خصوص به روز رسانی نفتکش‌های پالایشگاه اصفهان نیز تصریح کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شرکت راهبر ترابر انرژی فعال است و تاکنون تعداد زیادی نفتکش جدید خریداری و مورد استفاده قرار گرفته است.

سال ۱۴۰۳ زنجیره ارزش گوگرد در پالایشگاه اصفهان راه‌اندازی شود

وی در خصوص گوگردزدایی از تولیدات هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز افزود: باید توجه داشت که فعالیت شرکت ملاصدرا در زمینه گوگرد خواهد بود، در حال حاضر روزانه ۳۰۰ تن گوگرد در پالایشگاه اصفهان استحصال می‌شود و این میزان در سال ۱۴۰۵ به ۶۰۰ تن می‌رسد، تا پیش از این گوگرد بسته بندی و با قیمت کم به فروش می‌رسید و از این پس قرار است در سال ۱۴۰۳ زنجیره ارزش گوگرد در شرکت راه‌اندازی شود و این محصول در قالب اسیدسولفوریک به فروش برسد.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست و پدافند غیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ارزهای زیادی از کشور برای خرید اسید سولفوریک خارج می‌شود و با اجرای این طرح این هزینه‌ها در کشور انجام می‌شود.

وی در خصوص تولید گازوئیل یورو ۵ در هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود: همه گازوئیل تولید شده در پالایشگاه اصفهان یورو ۴ و ۵ است و این محصول ابتدا در اصفهان توزیع وو پس از آن به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها