رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس:

حمله به مرکز دفاعی اصفهان بی‌پاسخ نمی‌ماند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: عوامل دشمن می خواستند یکی از مراکز صنایع دفاعی ما را مورد حمله قرار بدهند که الحمدالله موافق نبودند و پدافند ما به خوبی پاسخ داد. دشمن یقینا بداند که این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند.
کد خبر: ۱۳۹۶۲۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، هشتمین برنامه جام انقلاب امروز نهم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سیدمجتبی جلال‌زاده و امید کرمانی‌ها به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد.

از موضوعات مورد بررسی در این برنامه حمله ناموفق عوامل ضدانقلاب به یکی از مراکز وزارت دفاع بود.

محمدصالح جوکار در همین رابطه گفت: دشمنان درصدد هستند جلوی پیشرفت های ما را بگیرند. الحمدالله پدافند ما به گونه ای طراحی شده است که به همه این حملات پاسخ می دهد.

وی افزود: عوامل دشمن می خواستند یکی از مراکز صنایع دفاعی ما را مورد حمله قرار بدهند که الحمدالله موافق نبودند و پدافند ما به خوبی پاسخ داد. دشمن یقینا بداند که این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند.

در ادامه جوکار درباره چرایی ضدآمریکایی بودن ملت ایران اظهار کرد: آمریکایی ها با کودتای 28 مرداد سال 32 قدرت را به پهلوی برگرداندند. از آن سال همه سیاستگذاری ها و برنامه های کشور در اختیار آمریکایی ها قرار گرفت. فقط در بخش دفاعی کشور بیش از 60 هزار نفر کارشناس نظامی آمریکایی داشتیم. همین کارشناسان باعث می شدند که ما پیشرفتی در عرصه دفاعی نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چیزی که کارشناسان ما را در زمان پهلوی رنج می داد این بود که آمریکایی ها اصلا اجازه ورود به متخصصان ایرانی را نمی دادند. جالب آنکه داخل فیش حقوقی این مستشاران آمریکایی علاوه بر حقوق، مبلغی هم به عنوان حق توحش بود، حال آنکه ملت ما پیشینه تمدنی هزاران ساله دارند اما آمریکایی ها کسانی بودند که با سرکوب و کشتار بومیان بر آن سرزمین حاکم شدند.

وی افزود: بعد از 44 سال آزادشدن از سلطه آمریکایی ها، امروز در عرصه های دفاعی، امنیتی، سلامت، هسته ای، هوافضا به دستاوردها و پیشرفت های بزرگی نائل شدیم اما کشورهای زیر یوغ استکبار صرفا نقش گاوشیرده را دارند و تجهیزات نظامی رده خارج آمریکا را با قیمت های گزاف خریداری می کنند.

این نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرف برای گفتن در دنیا داریم، تأکید کرد: امروز در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری با سایر کشورها در حوزه نظامی تعامل و همکاری داریم چون به خودباوری رسیدیم. در بعضی حوزه های تولید علم و فناوری رتبه تک رقمی داریم.

وی با اشاره به توطئه های متعدد آمریکا در راه اندازی کودتا در اوایل انقلاب افزود: جنگ تحمیلی به تحریم آمریکا شروع شد. اروپایی های مدعی حقوق بشر به صدام سلاح شیمیایی و موشک دادند اما ملت ایران جلوی زورگویی غرب به پاخواسته بود، جلوی دشمن بعثی ایستاد و پیروزمندانه از آن نبرد خارج شد.

جوکار با بیان اینکه آمریکایی ها بر هر کشوری مسلط شدند جز بدبختی چیز دیگری برای آن مردم به ارمغان نیاورده است، گفت: دشمن امروز سعی دارد برای نسل جوان ما تصویرسازی کند و گذشته پر از رنج دوران پهلوی را گونه ای دیگر جلوه می دهند اما واقعیت آن است که پیشرفت واقعی بعد از انقلاب برای کشورما رقم خورد چون زیر بار ظلم شیطان بزرگ نرفتیم.

وی در پاسخ به ادعای پهلوی برای از دست رفتن فرصت توسعه کشور با پیروزی انقلاب در ایران افزود: چقدر باید به پهلوی برای توسعه کشور فرصت داده می شد شاه از سال 32 تا 57 فرصت نجات کشور را داشت اما سرسپردگی شاه مانع این اتفاق شد. ما امروز رشد و پیشرفت را با چشمان خود می بینیم اما آمریکایی ها دنبال آن هستند که مردم ایران طعم این پیشرفت ها را نچشند.

 رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه شاه هیچ ارتباطی با مردم ایران نداشت، گفت: شاه و پدرش با کودتا سرکار آمدند و مردم نقشی در نظام سیاسی نداشتند ولی در طول 44 سال گذشته مردم در انتخاب شوراهای شهر و روستا، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و اعضای مجلس خبرگان نقش مستقیم دارند. امروز افتخار می کنیم کشورما با اقتدار بر معادلات بین المللی به ویژه منطقه تأثیرگذار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها