یک استاد دانشگاه گفت: در گفتگوی مطبوعاتی شاه اعتراف می کند چه طور بازار سیاه همه را بیچاره کرده بود و به صراحت می گوید دوره نفت فروشی و مفت خوری تمام شد.
یک استاد دانشگاه گفت: در گفتگوی مطبوعاتی شاه اعتراف می کند چه طور بازار سیاه همه را بیچاره کرده بود و به صراحت می گوید دوره نفت فروشی و مفت خوری تمام شد.
کد خبر: ۱۳۹۶۲۴۹

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز، هشتمین برنامه جام انقلاب امروز نهم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سیدمجتبی جلال‌زاده و امید کرمانی‌ها به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد.

از موضوعات مورد بررسی در این برنامه پاسخ به شبهاتی بود که معاندان نظام سعی دارند در ذهن نسل جوان نهادینه کنند.

در همین رابطه محمدصادق کوشکی میهمان تلفنی برنامه بود و درباره راهکار ارتقای آگاهی نسل جوان از ادعاهای دروغین پهلوی گفت: پسرم بارها از من پرسید چرا انقلاب کردیم؟ من در پاسخ به او آموزش دادم چه طور جواب سئوالش را پیدا کند چون وقتی او به جواب برسد برای آن احترام قائل خواهد شد.

وی با اشاره به کتاب خاطرات برخی درباریان و اعضای خانواده پهلوی همچون مینو صمیمی منشی بین الملل فرح پهلوی، امیرعباس هویدا و اشرف پهلوی افزود: وقتی این کتاب ها را می خواهیم بهتر متوجه می شویم چرا رژیم پهلوی سرنگون شد چون این افراد با آنکه از وقوع انقلاب ناراضی هستند اما وجود زمینه ها و بسترهای ایجاد سقوط رژیم پهلوی اعتراف می کنند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به ادعای پهلوی ها که می گویند «عصر طلایی توسعه و پیشرفت شروع شده بود که انقلاب آن را متوقف کرد، گفت: دوران پهلوی دوران خالی نبود، خیلی آثار سینمایی، سریال و فیلم مستند آن زمان ساخته شد. وضعیت شهرها، روستاها، جاده ها، بهداشت، آموزش و غیره کاملا در این فیلم ها منعکس است.

وی افزود: شاه تیرماه سال 1355 با روزنامه اطلاعات گفتگویی دارد. سال 55 اوج دوران اقتصادی پهلوی بود. او در آن گفتگو می گوید چه طور بازار سیاه همه را بیچاره کرده است، به عنوان مثال شاه از فروش سیمان به 10 برابر قیمت دولتی در بازار آزاد انتقاد می کند و به صراحت می گوید دوره نفت فروشی و مفت خوری تمام شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: مراجع به منابع یادشده مشخص می کند که دوره پهلوی چه دوره ای بوده است. مگر اینکه گفته شود آن گفتگوی شاه در سال 1355 نیز کار خودشان است.

کوشکی در پاسخ به این سئوال که اگر انقلاب نمی شد اکنون چه وضعیتی داشتیم؟ گفت: 80 اندیشمند اقتصادی و سیاسی آمریکایی و انگلیسی در براساس آمار و ارقام می گویند «حکومت پهلوی 53 سال برای توسعه و پیشرفت کشور فرصت داشت و مانعی در برابرش نبود، با وجودی که نفت زیاد داشت اما 65 درصد مردم ایران بی سواد بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها