نه این‌که دوران «بزن زیرش» تمام شده باشد یا این‌که دیگر اثری از ارسال‌های بی در و پیکر و بی‌فرجام در فوتبال نباشد اما به هر حال هفته هفدهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران رنگ و بوی دیگری داشت. این هفته را پر گل‌تر، زیباتر و هیجان‌انگیزتر دیدیم ویژگی‌هایی که در برخی از هفته‌های پیشین همین لیگ تبدیل به کیمیایی ناب شده بود.
کد خبر: ۱۳۹۶۲۱۴
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

در واقع در این هفته کمتر ضدفوتبال را شاهد بودیم و البته هیجان بیشتری را هم دیدیم. در این هفته ۱۹گل رد و بدل شد و فقط نتیجه یک بازی بدون گل بود. برخی از بازی‌ها واقعا پرحمله بودند. چه چیزهایی از هفته هفدهم باقی ماند؟

۷۲.۲
رکورددار مالکیت: تراکتور

دیدار ذوب‌آهن و تراکتور یکی از دیدارهای جذاب هفته هفدهم لیگ‌برتر بود، دیداری که با نتیجه ۳ بر یک به سود تبریزی‌ها تمام شد. تراکتور مقابل ذوب‌آهن ۷۲.۲ درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت که بهترین عدد در میان کل مالکیت‌های توپ در هفته هفدهم است.

۴
رکورددار گلزنی: استقلال

تیم استقلال بعد از دو هفته بحرانی این بار مقابل ملوان بندرانزلی قرار گرفت و موفق شد با نتیجه پرگل ۴ بر صفر از سد قوی سپید انزلی بگذرد. نکته مهم این است که برتری ۴ گله آبی‌ها مقابل ملوان به این معنا بود که آنها پرگل‌ترین پیروزی هفته را به دست آورده‌اند.

۸
رکورددار شوت در چارچوب: صنعت نفت آبادان

شگفت تیمی که مقابل آلومینیوم اراک ۳ بر یک باخت بهترین حد نصاب شوت در چارچوب را در اختیار دارد. این تیم در دیداری که سه گل دریافت کرد و فقط یک گل زد هشت شوت در چارچوب داشت و از این حیث هیچ تیمی به پای آنها نرسید.

۱۹
رکورددار خطا:

نفت مسجدسلیمان تیم قعرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران این هفته با هوادار بدون گل مساوی کرد. در این دیدار پربرخورد اما بدون گل، بازیکنان تیم نفت مسجدسلیمان ۱۹ بار خطا کردند و سه کارت زرد هم گرفتند.

۷۲۷
رکورددار پاس: تراکتور

تراکتور مقابل ذوب‌آهن رکوردهای درخشانی ثبت کرد که یکی از آنها میزان پاس بود، به طور دقیق‌تر بازیکنان این تیم ۷۲۷پاس به یکدیگر دادند و بهترین رکورد هفته را در این زمینه برای خود ثبت کردند.

اتفاقات مهم هفته

گل تورس: گل زیبای او به پرسپولیس قطعا یکی از زیباترین گل‌های فصل بیست و دوم است.

مصدومیت حسینی: مدافع ۲۸ ساله تراکتور در پی برخورد شدید با بازیکن ذوب‌آهن دچار مصدومیت از ناحیه سر شد که البته به خیر گذشت.

مرد برتر پاس‌ها: ریکاردو آلوز در برتری ۳ بر یک تراکتور مقابل ذوب‌آهن دو پاس گل داد و شمار پاس گل‌هایش را در این فصل به عدد ۱۰ رساند.

آقای هت‌تریک: مهاجم خوش‌فکر تراکتور یعنی رضا اسدی با هت‌تریکی که مقابل ذوب‌آهن انجام داد نه تنها بازیکن برتر هفته شد بلکه با سه گل به صدر جدول گلزنان رسید.

صحنه مشکوک به پنالتی پرسپولیس: یحیی گل‌محمدی بعد از شکست تیمش مقابل فولاد تند و تیز حرف زد. در یک صحنه مشکوک پرسپولیسی‌ها به شدت اعتقاد داشتند روی شیخ دیاباته پنالتی شده است. به هر حال پنالتی اعلام نشد.

رضا اسدی

از همین الان «ستاره طلایی» خطابش می‌کنند، بازیکنی که در پرسپولیس چنگی به دل نزد تا در ابتدای همین فصل راه تراکتور را در پیش بگیرد. او با هت‌تریکی که مقابل ذوب‌آهن کرد به صدر جدول گلزنان صعود کرد و در کنار لوکادیا و البته هم تیمی‌اش محمد عباس‌زاده قرار گرفت. او مهاجم دلخواه خمز، سرمربی تراکتور است. حالا رضا اسدی است و استفاده بهینه از این شرایط و این میزان توجه. می‌تواند مثل عباس‌زاده به محض رسیدن، به قول معروف ترمز دستی را بکشد و دیگر پایش به گلزنی باز نشود یا می‌تواند نهایت استفاده از شرایط را ببرد و ضمن تداوم حضور در جدول گلزنان به طلایی‌ترین مهاجم فوتبال ایران تبدیل شود. اگر گل زیبای تورس به پرسپولیس را کنار بگذاریم او بدون رقیب برترین بازیکن هفته هفدهم لیگ‌برتر بود. درباره رضا اسدی باید بیشتر بدانیم:

سن: ۲۸
آغاز به کار رسمی در بزرگسالان: ۹۴
تعداد باشگاه‌ها: ۷
سابقه لژیونری: تیم سنت‌پولتن اتریش
تعداد بازی برای تراکتور: ۱۵
تعداد گل: ۶

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها