اصغر مازیار در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

شور و هیجان کمی دیرتر می‌آید

حالا که گرمای طاقت‌فرسا کم‌کم فروکش می‌کند فصل جدید لیگ‌برتر قرار است سر باز کند. شمارش معکوس امروز تمام شد و حالا شاهد فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران هستیم.
کد خبر: ۱۴۶۸۹۶۲
نویسنده ​​​​​​​هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
اصغر مازیار، کارشناس فوتبال ایران می‌گوید همه چیز غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد به ویژه این‌که در فصل نقل و انتقالات برای چهار تیم پرطرفدار و مدعی لیگ برتر یعنی پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور اتفاقات زیادی رخ داد. مازیار در گفت‌و‌گو با جام‌جم از فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران می‌گوید.
 
نخستین ارزیابی‌تان از فصل جدید چیست؟
پیش از آغاز فصل جابه‌جایی زیادی در تیم‌ها به وجود آمده و می‌آید و مربیان و بازیکنان مدام بین تیم‌ها می‌چرخند. تیمی در این لیگ عملکرد بهتری خواهد داشت که دراین چرخش کمترین نوسان و بیشترین ثبات را داشته باشد. برخی از موارد قابل پیش‌بینی است، مثلا باید یکی دو هفته از لیگ بگذرد تا متوجه شویم واقعا با چه تیم‌هایی روبه‌رو هستیم. شور و هیجانی که از این فوتبال سراغ داریم کمی دیرتر می‌آید اما بالاخره می‌آید.
 
شرایط پرسپولیس را پیش از فصل چطور دیدید؟
به نظرمن سرمربی پرسپولیس با فضای فوتبال ایران آشنانیست.هیچ خبرجدیدی هم ازاردوهای تدارکاتی پرسپولیس به گوش نمی‌رسد. دقیقا نمی‌توان آنالیز دقیقی روی عملکرد پرسپولیس در دیدارهای دوستانه این تیم داشت. هم کادر فنی و هم بخشی از بازیکنان پرسپولیس تغییر کرده‌اند و به همین دلیل پرسپولیس فعلا باید با جانب احتیاط بازی کند.
 
یکی از تیم‌های پرمهره تراکتور است که فعلا به نظر می‌رسد برنده نقل و انتقالات است.
بله، تراکتور به نظر می‌رسد شرایط بهتری دارد. این تیم بازیکنان خیلی خوبی گرفته و فعلا نظرات را به خود جلب کرده است.
 
به نظر شما استقلال در نقل و انتقالات شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس داشت؟
استقلال کادر فنی را حفظ کرد. نکونام تفکرات خودش را دارد. بازیکنان خوبی جذب این تیم شده و نقاط ضعف تیم برطرف شده‌اند. حداقل این‌طور به نظر می‌رسد. این تیم اقدام به جذب بازیکن خارجی هم کرده است که باید ببینیم چه کار می‌کنند. آن‌طور که به نظر می‌رسد استقلال در فضای آرامی به کار خود ادامه می‌دهد و فعلا این تیم روی هدفی که دارد متمرکز شده است.
 
سپاهان را دراین فصل چطور می‌بینید؟
سپاهان چند روز پیش در دیدار پلی‌آف لیگ نخبگان مقابل تیم شباب الاهلی نتیجه بدی گرفت. نتیجه مهم نیست، عملکرد این تیم نشان می‌دهد بازیکنان سپاهان چه شرایطی برای فصل جدید دارند. این تیم تدارکات کمتری نسبت به استقلال و پرسپولیس داشت. انتظارات از این تیم به سرعت بالا می‌رود. نظر من این است که تیم سپاهان فعلا ثبات ذهنی دارد. در واقع آنها بدون تشتت ذهنی کار خودشان را می‌کنند اما نیاز به تمرکز بیشتری دارند.
 
در طول فصل، تیم‌ملی مقدماتی جام‌جهانی را خواهد داشت. این موضوع چقدر روی لیگ تاثیر می‌گذارد؟
تعطیلی‌های مکرری به وجود می‌آید. اما مسأله مهم‌تر این است که تیم‌ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام‌جهانی پیش رو به همکاری و آینده‌نگری لازم مربیان شاغل در لیگ برتر نیاز فراوانی دارد.  
 
در نهایت مهم‌ترین ویژگی لیگ‌برتر جدید فوتبال ایران چیست؟
شرایط اجرایی در فوتبال ایران متفاوت است. الان در ایران مربیانی فعالیت می‌کنند که سال‌هاست در این حیطه هستند و فقط تیم آنها  هر سال عوض می‌شود. از طرف دیگر در حالی که قراردادهای بازیکنان در لیگ‌های معتبر دنیا به چهار، پنج سال می‌رسد در ایران قراردادها اکثرا یک ساله است. با تمام این شرایط غیراستاندارد امیدوارم این فصل روزهای بسیار خوبی داشته باشیم و اصلا خبری از حاشیه‌ها و مشکلات فصل گذشته نباشد و تیم‌ها بهترین عملکرد واقعی خود را نشان دهند. این انتظار همه فوتبالدوستان است و هیچ‌کسی یک لیگ کسل‌کننده را دوست ندارد و می‌خواهند لیگ مملو از هیجان باشد. امیدوارم همه تیم‌ها به خصوص مدعیان به این موضوع توجه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها