جواد نکونام: رقابت در صدر جدول، لیگ برتر را داغ کرد

برد لالیگایی

در کمتر از ۲۴ساعت بعد از پایان نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر ایران، تیم فولاد خوزستان تنها تیمی لقب گرفت که بهترین استفاده را از خریدهای جدیدش کرده است. با نتیجه‌ای که در بازی دیروز شاگردان جواد نکونام مقابل پرسپولیس رقم خورد، مشخص شد که اصرار چندروز گذشته کادر فنی این تیم به وارد کردن اسم روبرتو تورس، کالپیتان سابق اوساسونا به فهرست بازی روز گذشته‌شان مقابل شاگردان گل‌محمدی بی‌مورد نبوده است.
کد خبر: ۱۳۹۶۰۲۲

او در اولین بازی برای تیم اهوازی نه تنها زننده تک گل پیروزی‌بخش تیمش بود، بلکه در لحظات مختلف بازی نشان‌داد که چه بازیکن با‌کیفیتی وارد لیگ برتر ایران شده است.

البته بازی دیروز بیش از آن‌که صحنه حساس از لحاظ فوتبالی داشته باشد، لحظات جنجالی و حاشیه‌ای داشت. به دلیل همین صحنه‌ها بود که جواد نکونام به دلیل اعتراض به تصمیم‌های موعود بنیادی‌فر از کنار زمین اخراج شد. البته با اخراج نکونام، جنجال در نیمکت‌های دو تیم تمام نشد چرا که بعد از آن نوبت افشین پیروانی بود که به‌دلیل اعتراض به تصمیمات داور، کارت زرد دریافت کند. به‌هر حال در هفته‌ای که نزدیک‌ترین دنبال‌کننده‌های پرسپولیس در صدر یعنی سپاهان و استقلال توانستند بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر بگذارند، پرسپولیس در اهواز شکست خورد تا فاصله‌اش با سپاهان فقط به دو امتیاز برسد.

۱- اولین برد نکونام مقابل پرسپولیس در لیگ برتر. جواد تا قبل از بازی شب گذشته هفت بار به‌عنوان سرمربی در لیگ برتر مقابل پرسپولیس ایستاده بود که حاصلش ۵ باخت و ۲ تساوی بود اما این طلسم برای او بالاخره شکست. جواد پیشتر در سوپرجام با فولاد، پرسپولیس را شکست داده بود.

۲- پرسپولیس و دومین شکست در لیگ بیست و دوم. بعـد از شکسـت مقابل تراکتـور در ورزشگاه آزادی، حالا بعد از چهار ماه، تیم یحیی گل‌محمدی برای اولین‌بار در خارج از خانه هم تن به شکست داد. قرمزها با این باخت عنوان بهترین تیم خارج از خانه را به سپاهان تقدیم کردند.

برخورد دقیقه ۸۴ پنالتی بود؟

در دقیقه‌ ۸۴ بازی مدافع فولاد در صحنه‌ای مشکوک پای شیخ دیاباته را زد و علت سرنگونی مهاجم پرسپولیس شد، اما موعود بنیادی‌فر با وجود اعتراض شدید بازیکنان پرسپولیس اعتقادی به پنالتی نداشت. با این حال کاشناسان داوری می‌گویند تصمیم بنیادی فر اشتباه بوده است:

رضا کرمانشاهی: در این صحنه مدافع فولاد پای شیخ دیاباته را زد و او را سرنگون کرد و به همین دلیل داور باید یک خطای مستقیم به سود پرسپولیس اعلام می‌کرد و چون داخل محوطه جریمه است، این خطا باید پنالتی می‌بود.

تورج حق‌وردی: به نظر می‌رسد که مدافع فولاد پای مهاجم پرسپولیس را می‌زند و این صحنه می‌توانست پنالتی باشد. حتی داور هم یک لحظه قصد داشت که اعلام پنالتی کند ولی شک داشت.

حیدر سلیمانی: زمانی که شیخ دیاباته قصد دارد برگردد و ضربه را بزند، بازیکن شماره ۵۵ فولاد به زیر زانوی او ضربه می‌زند و عامل سقوط مهاجم پرسپولیس هم همین ضربه است. داور باید پنالتی اعلام می‌کرد اما تجمع بازیکنان به قدری بالا بود که نتوانست صحنه را ببیند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها