استاندار خراسان رضوی گفت: خواب کامیون‌ها و یا ماندگاری واگن های حمل بار در مبادی ورودی و خروجی مرز در گمرکات استان نباید وجود داشته باشد، چرا که هر ساعت توقف آن، زیان اقتصادی برای استان محسوب می‌شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: خواب کامیون‌ها و یا ماندگاری واگن های حمل بار در مبادی ورودی و خروجی مرز در گمرکات استان نباید وجود داشته باشد، چرا که هر ساعت توقف آن، زیان اقتصادی برای استان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۵۵۹۶

یعقوبعلی نظری در مراسمی به مناسبت روز جهانی گمرک افزود: گمرک یکی از دستگاهها و گلوگاههای اساسی در حوزه اقتصاد خراسان رضوی با توان درآمد ارزی است که وظیفه مهم صادرات و واردات را در استان بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه صادرات و واردات باید مبتنی بر تولید در استان خراسان رضوی پیگیری شود، بیان کرد: بخشی از اهداف بلند توسعه اقتصادی استان مربوط به حوزه گمرکات است و برهمین اساس باید نظام گمرکی استان خراسان رضوی، متحول شود که طرح و برنامه آن به زودی تنظیم و اجرایی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: کار کنترل و ارزیابی در گمرک ها نباید منجر به توقف طولانی مدت کامیون ها و تریلی های باری شود، زیرا مرز فقط مبادی ورودی و خروجی و تردد است و باید روان باشد.

وی با اشاره به لزوم تجمیع گمرکات گفت: با تجمیع نیازهای لازم گمرکی باید به سمتی برویم که ضمن توجه به نیازهای آینده در حوزه گمرک، امکان فعالیت در راههای مختلف ریلی، جاده ای و هوایی اندیشیده شده باشد.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه یکی از علل عقب ماندگی شرق کشور، نبود زیرساخت مناسب در حوزه حمل و نقل است، افزود: کوتاه سازی دالان ریلی در منطقه شرق کشور با تکمیل خط آهن از چابهار به سمت شمال کشور تقویت می شود و از سوی دیگر ایجاد آزاد راه شمال به جنوب نیز در ترانزیت کالای صادراتی نیز تاثیر گذار است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای اجرای این موضوع نباید به منابع دولتی متکی بود بلکه باید با مولد سازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مسیر جهش بزرگ اقتصادی استان سهیم باشیم.

وی بیان کرد: برای اجرای درست این موضوع ایجاد قرارگاه‌ برای حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی در سطح استان خراسان رضوی انجام شد تا در نهایت به اهداف عملیاتی در بخش خصوصی با همکاری و استفاده از ظرفیت مبتنی بر توان مردمی دست پیدا کنیم.

استاندار خراسان رضوی قبل از این مراسم در پایانه بار طرق حضور یافت و از نزدیک با فرآیندهای انجام شده در گمرک پایانه بار صادراتی استان واقع در این محل آشنا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها