موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد:

ثبت بیش از ۶۰۰ زمین‌ لرزه در دی‌ ماه ۱۴۰۱

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: ایران در دی ماه ۱۴۰۱ بیش از ۶۰۰ بار لرزید.
کد خبر: ۱۳۹۵۳۸۰

به گزارش جام جم آنلاین از مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه‌های لرزه‌ن گاری مرکز لرزه‌ نگاری کشوری در دی‌ماه ۱۴۰۱ تعداد ۶۰۴ زمین‌لرزه را در کشور ثبت کردند. این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌ نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند.

در دی‌ماه ۱۴۰۱ تعداد ۱۵ زمین‌ لرزه با بزرگی بیش از چهار در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌ نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آنها در روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ساعت ۱۳:۳۸ در نزدیکی خوی در آذربایجان‌غربی با بزرگی ۵.۴ در مقیاس امواج زمین رخ داده‌است.

براساس این گزارش، از لحاظ آماری ۵۲۴ زمین‌ لرزه با بزرگی کمتر از ۳، تعداد ۶۵ زمین‌ لرزه با بزرگی بین ۳ و ۴، ۱۳ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ و ۲ زمین‌ لرزه با بزرگی بین ۵ و۶ بوده‌ است. استان آذربایجان‌غربی با ۸۹ زمین‌ لرزه ثبت شده دستگاهی بالاترین آمار زمین‌ لرزه ثبت شده در دی‌ماه ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده‌است و پس از آن استان‌های خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی و سمنان به ترتیب با ۸۴، ۷۹، و ۷۸ زمین‌ لرزه قرار دارند.

مرکز لرزه‌ نگاری کشوری در دی‌ماه امسال هفت زمین‌ لرزه در استان تهران ثبت کرده‌ است که بزرگ ترین آنها با بزرگی ۲.۷ در مقیاس امواج درونی زمین در شهر ارجمند حوالی شهرستان فیروزکوه بوده است.

ثبت بیش از ۶۰۰ زمین‌ لرزه در دی‌ ماه ۱۴۰۱

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها