در بازدید مدیران عامل سازمان های قطار شهری اصفهان و تبریز:

ریل ذوب آهن اصفهان با ۵ سال گارانتی به تبریز می رسد

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از بهره‌برداری طرح توسعه مسجدالرضا(ع) در پارک قلمستان با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال به منظور پیوند برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این مکان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۵۲۴۷

جام جم آنلاین اصفهان ؛ محمد صیرفی‌نژاد ضمن تبریک فرارسیدن ایام رجبیه، در آئین بهره‌برداری از مسجد الرضا (ع) واقع در پارک قلمستان و منطقه دو شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در راستای ترویج معارف اسلامی و پیوند برنامه‌های فرهنگی با مذهبی توسعه و احیای این مسجد در منطقه صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به نیازهای متعدد فرهنگی و دینی شهروندان محله و مسافران، فضای مسجدالرضای پارک قلمستان بسیار کوچک بود که براساس بازدیدهایی که توسط شهردار اصفهان از این محل صورت گرفت، طرح توسعه این مسجد در دستور کار معاونت عمران قرار گرفت.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرح توسعه این مسجد در اعتبارات و بودجه سال جاری در نظر گرفته نشده بود، اما با توجه به ضرورت و نیاز، بالغ بر هشت میلیارد ریال در زمینه تجهیز و توسعه مسجد هزینه شد.

وی با بیان اینکه زیربنای این مسجد تا پیش از اجرای طرح توسعه، ۷۵ متر مربع بود که در طرح توسعه به ۱۶۰ متر مربع افزایش پیدا کرد، ادامه داد: عملیات عمرانی اجرا شده در طرح توسعه مسجد، شامل سفت‌کاری، نازک‌کاری، کاشی‌کاری سنتی، نماچینی آجر، تأسیسات، مکانیکال و الکتریکال، احداث آبنما، محوطه‌سازی، نورپردازی و کوددهی و گل‌کاری، نصب بخاری و لوله‌گذاری در مسجد و تزئینات داخلی مسجد است.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در این مسجد پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: پارک قلمستان به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی خوب و تردد شهروندان، مکان مناسبی برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های ملی و مذهبی است و می‌تواند یک پایگاه ثابت جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی باشد.

در این آئین حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کوچک‌زاده،، مدیر اجرایی رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از بازسازی و تجهیز این مسجد گفت: امیدواریم علاوه بر آبادانی مادی این مسجد، شاهد آبادی معنوی آن یعنی حضور پرشور نمازگزاران باشیم.

وی افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود که استفاده فرهنگی و دینی از مسجد برای همه اقشار و در تمام سنین فراهم شود و این مکان با توجه به موقعیت خود در پارک، صرفاً محلی برای استراحت نباشد.

مدیر اجرایی رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تصریح کرد: این مسجد قابلیت برگزاری نماز در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب را دارد، زیرا در مجاورت آن منازل مسکونی وجود دارد، لذا مسئولان باید نسبت به این امر اهتمام ورزند.

به گزارش ایمنا، مسجدالرضا (ع) واقع در پارک قلمستان و منطقه دو شهرداری اصفهان با حضور جمعی از مسئولان و مدیران این منطقه و معتمدان محل به بهره‌برداری رسید.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها