رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشریح کرد:

بررسی ایمنی ۱۶ هزار ساختمان مهم پایتخت به کجا رسید؟

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت:چرا ساختمان‌های دولتی که ردیف بودجه برای ایمن سازی دارند، این کار را انجام نمی‌دهند؟
کد خبر: ۱۳۹۵۱۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: حدود ۳ سال است که آتش نشانی از ساختمان‌ های ناایمن بازدید می‌کند و  این اطلاعات را در اختیار دستگاه‌های متولی می‌گذارد؛ منظور ما از ایمن سازی ساختمان‌ های ناایمن به صورت ۱۰۰ درصدی نیست بلکه این است که حداقل ۴۰ یا ۵۰ درصد ایمن سازی را انجام دهند.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای همچون علاءالدین از ۲ سال پیش کار ایمن سازی خود را شروع کرد و در حال حاضر این پاساژ ۷۰ درصد ایمن شده است؛ پله فرار، سیستم اطفا حریق و... نصب شده است همچنین تمامی نگهبان‌های آن‌ها دوره دیده هستند یعنی با یک آتش سوزی اطلاعات کافی برای خاموش کردن و انجام کار‌های مورد نیاز را دارند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بیان کرد:  در واقع می‌توان گفت که خیالمان از پاساژ علاءالدین راحت شده است.

ملکی یادآور شد: بعضی از این ساختمان‌ های ناایمن که خصوصی هستند اقدام به ایمن سازی نمی‌کنند دلیلش این است که باید از جیب خودشان هزینه کنند، اما سوال اینجاست که چرا ساختمان‌ های دولتی که ردیف بودجه هم دارند، این کار را انجام نمی‌دهند؟  

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش که ساختمان آن ناایمن اعلام شده بود متاسفانه همکاری برای ایمن سازی نداشت و در حال حاضر درصدد ایجاد یک تفاهم نامه برای انجام کار هستیم که البته تنها مخصوص ایمن سازی نیست و بخش‌های مختلفی دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اضافه کرد:، اما در مقابل، وزارت بهداشت برای ایمن سازی ساختمان خود پای کار آمده و انشالله تا ۲ سال دیگر یکی از ایمن‌ترین وزارتخانه‌های ما خواهد بود.

ملکی خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۳۰۰ مراکز درمانی در تهران داریم که از این تعداد، ۴۰۰ مورد کار ایمن سازی را شروع کردند همچنین ۲ بیمارستان دولتی هم در حال ایمن سازی هستند و اوضاعشان بهتر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها