واکنش رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه:

نخستین تروریست‌ها کشورهای استعمارگر اروپایی بودند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گفت: نخستین تروریست ها آلمان، فرانسه و انگلیس هستند که سالها خون ملت های دیگر را ریختند و آنها را استعمار و استثمار کرده و منابع آنها را غارت کردند.
کد خبر: ۱۳۹۵۱۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، محمدصالح جوکار در گفتگو با مهر در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اقدام پارلمان اروپا در وهله اول بیانگر آن است که اتحادیه اروپا دارای عقلانیت کافی نسبت به پروتکل‌های جاری و قواعد و حقوق بین الملل نیست.

وی عنوان کرد: اگر این باب شود که هر کشوری ارتش یا نیروهای مسلح کشور دیگری را تروریست قلمداد کند؛ نخستین تروریست‌ هایی که می‌توان نام برد کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس هستند که سالیان سال خون ملت‌های دیگر را ریختند و آنها را استعمار و استثمار کرده و منابع آنها را غارت کردند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گذشته این کشورها بسیار سیاه است. جنایت هیتلر و جنگ‌های که اتحادیه اروپا راه انداختند بیش از ۸۰ میلیون نفر کشته داد. با این تفاسیر تروریست چه کسی است؟

جوکار خاطرنشان کرد: آیا اینها شناسنامه خود را گم کرده اند و به دنبال این هستند که بحث‌های حقوق بشری به شکل ایده آل آنها و بر اساس اهداف و نیات دنبال شود؟ آنها به دنبال بهره برداری سیاسی مسائل و رویدادهای مختلف به نفع خودشان هستند.

وی افزود: این عمل، نابخردانه بوده است و قطعاً پس از بازگشایی مجلس شورای اسلامی به این موضوع پرداخته خواهد شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید اقدامات متقابلی را در راستای اقدام زشت و شنیع پارلمان اروپا که خلاف تمام معاهدات بین المللی است، انجام دهد گفت: در حوزه سیاست خارجی نیز یقیناً مواضع باید کاملاً شفاف و روشن باشد.

جوکار در پایان اضافه کرد: مردم نیز باید به صورت خودجوش نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و آن را محکوم کنند و نهادهای مسئول در مجامع بین المللی توضیحات لازم را ارائه کنند. جدیت لازم در این اقدامات متقابل باید وجود داشته باشد و متقابلاً ارتش جنایت کار این کشورها مورد تحریم قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها