دلایل هجمه‌ به بودجه رسانه‌ملی

پاتک به جنگ‌نرم دشمن

کد خبر: ۱۳۹۵۰۳۷
نویسنده محمود کبیری یگانه - پژوهشگر و فعال رسانه‌ای

من جزو کسانی هستم که شدیدا معتقدم بودجه صداوسیما کم است. در سپهر رسانه‌ای ناجوانمردانه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، بیش از ۱۷۰شبکه کابلی و بیش از ۴۶۰۰‌کانال در فضای مجازی به صورت شبانه‌روزی بمباران رسانه‌ای و اخبار منفی درباره ایران می‌کنند. این در حالی است که ما فقط یک صداوسیما را داریم با کلی دشمن داخلی و خارجی. یعنی تنها جایی که می‌تواند گفتمان جمهوری اسلامی را به گوش دنیا برساند، فقط صداوسیماست.

حال تصور کنید قرار است چند اثر نمایشی هم در این رسانه تولید شود که به نوعی خوراک مخاطبانش به حساب می‌آید. بالطبع چنین اقدامی هزینه دارد و بسیار هم طبیعی است. مثالی در این باره می‌زنم. تصور کنید زمان جنگ است و ما فقط یک تفنگ داریم و در مقابل با انواع موشک‌های قاره‌پیما، توپ، تانک و نفربر می‌خواهند به ما حمله کنند؛ بعد می‌گویند شما هم با مشت ضربه بزن! اصلا منطقی نیست. شرایط ما در جنگ رسانه‌ای به این شکل است. آنها بسیار مسلح هستند و انواع اسلحه‌ها را در این جنگ نابرابر به کار می‌گیرند اما در عوض ما فقط یک رسانه برای مقابله با این هجمه‌ها داریم.

از طرفی در فضای رسانه‌ای که هستیم، من به بودجه کم صداوسیما معترضم. صدای حق، حال از صداوسیما باشد یا هر جای دیگر، بالاخره بیرون می‌آید و شنیده می‌شود. این صدای باطل است که سعی می‌کند جلوی تنها صدای حقی را که وجود دارد، بگیرد. تا این حد دشمنان ما زبون و ذلیل هستند که حتی صداوسیمای ما را که تنها یک اسلحه محسوب می‌شوند را نمی‌توانند ببینند که مقابل این جماعت تنها ایستاده و حرف حق می‌زند. بنابراین من خیلی شفاف و واضح می‌گویم دشمن به هر حال وظیفه‌اش دشمنی است و جاسوس وظیفه‌اش جاسوسی. یعنی کارش این است و بابت این کار پول می‌گیرد. به‌خصوص افرادی که در شبکه‌های فارسی‌زبان فعالیت می‌کنند.

یعنی افرادی که وطن‌فروش و خائن هستند و به مام وطن خیانت می‌کنند، بابت این کار پول می‌گیرند. در واقع شرافت‌شان را در برابر پولی که می‌گیرند، فروخته‌‌اند. بنابراین به این افراد نباید کاری داشته باشیم و اصلا آنها را نباید حساب کنیم. وظیفه ما این است که خیلی محکم‌تر قدم برداریم.

تولید‌کننده‌های این رسانه و بچه‌های این حوزه شبانه‌روز مشغول کار هستند، بنابراین در بحث بودجه اتفاقا باید توجه ویژه‌ای به این افراد شود. از این‌رو صداوسیما نباید در این زمینه کوتاه بیاید و جبهه انقلاب هم باید پشت این قضیه بایستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها