رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید ‌بر حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی گفت: قطعا پیگیری خواهیم کرد تا مسابقات فوتبال و فوتسال در نیم فصل دوم با حضور تماشاگران برگزار شود.
کد خبر: ۱۳۹۴۹۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی تاج در نشست مجمع عمومی سالانه هیئت فوتبال استان خراسان رضوی با بیان اینکه تا 6 ماه آینده شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان خراسان رضوی خواهیم بود، اظهارداشت: گزارش عملکرد خوبی نیز در این جلسه ارائه شد و حسابرسی قانونی نیز که در این مجموعه صورت گرفته، اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی گفت: سیاست بسیار خوبی است که برخی از هیات‌های فوتبال گزارش مالی را مقدم بر هر موضوع دیگری می‌دانند و امیدواریم این رویکرد در تمامی هیات‌ها پیاده‌سازی شود.

تاج با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش درآمدهای فدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه‌ها و ... بوده‌ایم، افزود: با این کاهش درآمدها، به همین نسبت، هزینه‌ها نیز کاهش پیدا کرده ولی در فوتبال ایران، با وجود کاهش درآمدها، هزینه‌ها، اعم از قرارداد بازیکنان، مربیان و ... 300 درصد افزایش داشته است.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: علت این افزایش هزینه‌ها، با وجود کاهش درآمد، دولتی بودن عمده باشگاه‌هاست و حداقل 51 درصد از درآمدهای قانونی باید از محل‌های مشخص و قانونی چون اسپانسرینگ و ترانسفر و ... باشد.

تاج با اشاره به گزارش عملکرد مالی ارائه شده در جلسه مجمع هیئت فوتبال استان خراسان رضوی، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که براساس این گزارش شاهد بودیم، افزایش درآمدها و از سوی دیگر کاهش هزینه‌ها بود که نقطه عطفی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خلاء یک تیم لیگ‌ برتری در استان پهناوری چون خراسان رضوی و در جوار بارگاه منور رضوی به شدت محسوس است، افزود: فدراسیون فوتبال، هیئت و استان خراسان رضوی باید تلاش خود را در این خصوص داشته باشد؛ هرچقدر گستره لیگ برتر در کشور وسیع‌تر شود، مسیر توسعه فوتبال در استان‌ها آسان‌تر می‌شود.

تاج با تاکید بر لزوم تقویت تعاملات هیئت‌های فوتبال استان‌های کشور با ادارات کل ورزش و جوانان، اظهار کرد: به میزانی که این ارتباط و تعاملات تعمیق یابد، روند توسعه فوق‌العاده‌تری را شاهد خواهیم بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه به حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: رویکرد ما نسبت به حوزه بانوان رویکردی حمایتی است و حتی باید یارانه و حمایت خاص نیز از این حوزه داشته باشیم.

تاج همچنین با بیان اینکه فوتبال یک پدیده اجتماعی بی‌نظیر بوده که با هیچ اتفاق دیگری قابل قیاس نیست، افزود: یکی از نکات مهم، حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی است؛ قطعا پیگیری خواهیم کرد تا مسابقات فوتبال و فوتسال در نیم فصل دوم با حضور تماشاگران برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها