نماینده مردم همدان در مجلس:

وعده دولت، عدم کسری در بودجه سال آتی است

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: تهیه همزمان برنامه هفتم و برنامه و بودجه سال آینده و توقف آن در مجمع تشخیص مصلحت دلایل تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس بود.
کد خبر: ۱۳۹۴۵۴۴

محمدحسن آصفری در کفتگو با جام‌ جم آنلاین با بیان این مطلب که مجلس تأکید داشت برنامه زودتر به مجلس ارسال شود، مشغله دولت در تهیه برنامه هفتم و برنامه و بودجه سال آینده و توقف طولانی برنامه در مجمع تشخیص مصلحت را از جمله دلایل تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه خواند و افزود: البته این مسبوق به سابقه است و ما در دولت‌های گذشته هم شاهد چنین تأخیرهایی بوده‌ایم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس همچنین توضیح داد: مجلس امسال تغییراتی را مصوب کرد تا دولت بودجه را در دو حالت برای مجلس بفرستد. حالت اول فرستادن احکام و جداول و حالت دوم ارسال هزینه‌ها و درآمدها بود و چون رفت و برگشت این دو بخش به شورای نگهبان طولانی شد و مرحله دوم را شورای نگهبان اخیراً تأیید کرد بنابرابن دولت در ارائه لایحه بودجه دچار تأخیر شد.

آصفری اظهار کرد: دولت اعلام کرد بودجه امسال را طوری تدوین کرده که در تراز عملیاتی، کمترین کسری بودجه را داشته باشد، البته این را الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید در زمان خود که بودجه عملیاتی می‌شود مورد بررسی قرار داد.

به گفته این نماینده مجلس، با پیشنهاداتی که نمایندگان ارائه می‌دهند و نظرات خود دولتی‌ها که این روزها در کمیسیون‌های مجلس حضور دارند ممکن است تغییراتی در سقف بودجه ایجاد شود اما امیداریم این تغییرات در سقف 5 هزار میلیارد تومانی که دولت ارائه داده حداقلی باشد و افزایش پیدا نکند و تغییرات حتی‌الامکان در خود جداول یا ردیف‌ها باشد تا مشکلی در تحقق بودجه به وجود نیاید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: یکی از محاسن بودجه امسال این است که دولت مالیات شرکت‌هایی که مالیات می‌دهند را کاهش و به سراغ کسانی که مالیات نمی‌دهند و فرار مالیاتی دارند رفته است.

به گفته آصفری، یکی از ویژگی‌های صندوق توسعه عدالت در بودجه این است که در استان‌ها به دنبال جذب اعتبارات و تبدیل سرمایه برای اشتغالزایی و حمایت از کارگاه‌های کوچک و اشتغال‌زاست تا افراد بتوانند با سرمایه‌های خودشان شغل ایجاد کنند.

وی تأمین اعتبار برای پروژه‌های نیمه کاره دولت، شفافیت در پرداخت‌ها، حقوق‌ها و درآمدها، افزایش 20 درصدی حقوق‌ و دستمزد و افزایش قیمت حامل‌های انرژی را از ویژگی‌های بودجه سال آینده برشمرد و گفت: هدف این است که یارانه حامل‌های انرژی در اختیار تولیدکنندگان پایین دست قرار گیرد تا آنها یارانه سوخت، گاز و منابع انرژی را اتفاقی برای قیمت‌ها نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها