سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد

دستگیری سارق حرفه‌ ای منازل با کلت و ۱۰ تیر جنگی

جانشین پلیس آگاهی فراجا ضمن توصیه به لزوم مراقبت از باغ ویلاها در فصل سرما در برابر سارقان، گفت: حدود ۱۴ درصد از کل سرقت ها مربوط به سرقت از اماکن است که باغ ویلاها بخشی از آن است.
کد خبر: ۱۳۹۴۴۵۷

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس، سردار فرامرز به‌گذر اظهار داشت: بررسی کارشناسان پلیس آگاهی در مورد سرقت از خانه باغ‌ها و مزارع، حاکی از آن است که مال باختگان در حفظ و حراست از اموال خود سهل انگاری کرده و هشدارهای پلیس را جدی نگرفته‌اند.

وی افزود: نتیجه تحقیقات کارآگاهان در مورد آمار وقوع جرایم در دی ماه که یکی از سردترین ماه های سال است، مشخص شده که آمار سرقت در این فصل در حوزه سرقت از اماکن که سرقت از باغ ویلاها در آن گنجانده شده است به عنوان دومین فراوانی جرم (بعد از سایر سرقت‌ها) تلقی می‌شود به نحوی که ۱۴.۶ درصد سرقت‌ها در این حوزه طبقه‌بندی می‌شود.

به‌گذر به تشریح عوامل زمینه‌ساز در سرقت از این اماکن همچنین نکات ایمنی آن پرداخت و گفت: هنگام ساخت و ساز باغ ویلاها به استحکام و ایمنی محل و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی به اندازه زیبایی اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه از قرار دادن وجوه نقد و اسناد مالی و حتی اشیاء گرانبها در خانه‌باغ‌ها خودداری شود، افزود: برای اتاق هایی که اموال با ارزش در آن قرار دارد از درب‌های ضد سرقت استفاده شود.

جانشین پلیس آگاهی فراجا با تاکید بر استخدام افراد مورد اعتماد برای نگهبانی این اماکن، گفت: در هنگام بکارگیری سرایدار حتما از آنها ضامن معتبر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سارقان پس از شناسایی محل‌های فاقد تجهیزات ایمنی و نگهبان‌های شبانه روزی اقدام به سرقت می‌کنند، افزود: با اقداماتی از جمله استفاده از دوربین‌های مدار بسته و حفاظ محکم درب‌ها همچنین سرکشی مداوم، فرصت سرقت را از سارقان سلب کنید.

این مقام انتظامی اضافه کرد: صاحبان باغ ویلاها، مزارع و روستاییان دقت لازم در نگهداری تجهیزات کشاورزی به خصوص موتور و پمپ‌های آب را داشته باشند و سعی کنند اطراف باغ را فنس‌کشی یا از سامانه‌های هشداردهنده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صاحبان این املاک در اجاره موقت منزل همه جوانب را رعایت کنند از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد، خودروهای مشکوک و ناشناس مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف مواد مخدر صنعتی با طمع ادویه

رئیس پلیس پیشگیری فراجا از کشف بیش از ۶ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی توسط پلیس راه آهن جنوب شرق خبر داد.

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر گفت: مأموران پلیس راه آهن جنوب شرق در انجام اقدامات اطلاعاتی و حین کنترل و بازدید مرسوله‌های پستی به ۲ عدد کارتن حاوی ۶ بسته ادویه محلی مشکوک می‌شوند.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این کارتن‌ها توسط فردی ناشناس قرار بود در قالب مرسوله پستی از باجه مرکزی زاهدان به شهرستان تهران ارسال، بنابراین متصدی باجه پست از وی درخواست مدارک شناسایی معتبر می‌کند که این فرد پس از رها کردن بسته‌ها از محل متواری می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی اظهارداشت: این کارتن‌های حاوی ادویه محلی بوده که در بررسی‌های تخصصی به وسیله کیت‌های تشخیص سریع مقدار ۶ کیلو و ۵۸۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه که با ادویه محلی مخلوط شده بود کشف و ضبط شد.

بنی اسدی فر با تأکید بر اینکه در این زمینه پرونده تشکیل و برابر دستور مرجع قضایی مواد کشف شده تحویل پلیس مبارزه با مخدر شهرستان زاهدان شد، افزود: شناسایی و دستگیری فرد ارسال کننده مرسوله پستی در دستور کار پلیس قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها