سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از بارش برف و کولاک در تهران و ۱۷ استان دیگر خبر داد و اعلام کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۹۴۴۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از بارش برف، کولاک و مه در تهران و ۱۷ استان خبر داد و اعلام کرد: از صبح امروز بارش برف، مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، ارتفاعات شمال خوزستان، شمال ایلام، نیمه جنوبی کردستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب زنجان آغاز شد.

هواشناسی از تقویت فعالیت سامانه بارشی ‌و بارش برف طی روز یکشنبه (فردا) در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، غرب سمنان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات گیلان و مازندران و شمال ایلام خبر داد.

بر اساس این گزارش، این سامانه اثرات مخاطره آمیزی نظیر اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز در پی دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو توصیه و تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول در دستور کار قرار گیرد؛ همچنین نمک پاشی معابر، مدیریت مصرف سوخت و انرژی توصیه می‌شود.

تشدید بارش باران در ۴ استان

هواشناسی همچنین در هشدار نارنجی رنگ دیگری اعلام کرد فردا (یکشنبه) در خوزستان، بوشهر، ایلام و نیمه غربی فارس بارش باران تشدید می‌شود که انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش آبزیان توصیه‌ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها