موج سرما همراه با موج تعطیلی | ورود 2سامانه بارشی جدید به کشور ‌‌ ‌
جام جم آنلاین از تداوم موج سرما در کشور گزارش می‌دهد

موج سرما همراه با موج تعطیلی | ورود 2سامانه بارشی جدید به کشور ‌‌ ‌

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی جدید نسبت شروع مجدد بارش‌ها و وقوع حداقل هفت مخاطره جوی در برخی استان‌های غربی و مرکزی اطلاع رسانی کرد.
کد خبر: ۱۳۹۴۳۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس این هشدار سامانه بارشی روز (شنبه) در استان‌های ایلام، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شرق خوزستان، بوشهر و جنوب کرمانشاه با مخاطراتی نظیر بارش برف یا باران، در مناطق گرمسیر توام با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما تشدید می‌شود.

همچنین در همین روز فعالیت سامانه در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، مرکزی، همدان، جنوب کردستان، جنوب و غرب اصفهان، شمال کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات و دامنه در نیمه غربی فارس با بارش برف گاهی همراه با کولاک برف یا رخداد مه ادامه می یابد.

این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز همراه است.

علاوه بر این در مناطق درگیر «بارش برف، کولاک، مه آلود و کاهش دما» نیز مخاطراتی نظیر اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در تردد ناوگان حمل‌و نقل ریلی، هوایی و زمینی، یخبندان و مه در جاده‌ها و خسارت به صنعت کشاورزی پیش بینی می‌شود.

برای مواجهه مناسب با این شرایط نسبت به «عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداریها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، پاکسازی» توصیه می شود.

همچنین توصیه می شود دام‌داران و عشایر از عبور از ارتفاعات خودداری کرده و زنبورداران نسبت به عایق بندی و محافظت از کندوها اقدام کنند.

هشدار دریایی هواشناسی برای دریای عمان و خلیج فارس

هواشناسی هم چنین در هشدار دریایی سطح زرد نسبت به وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در دریای عمان و خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

اثر مخاطرات این شرایط نیز احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی عنوان شده است.

توصیه شده است از شنا و غواصی بویژه در فراساحل اجتناب شود، محدودیت در ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی نیز درنظر گرفته شود.

تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع آوری تورهای صیادی واعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی نیز از دیگر توصیه های هواشناسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها