معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای طرح جمع‌آوری ضایعات چای از اول دی‌ماه

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اصفهان از اجرای طرح جمع‌آوری ضایعات چای از اول دی‌ماه در شهر اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۳۸۸۹

جام جم آنلاین اصفهان ؛ مهدی بقایی با اعلام این خبر گفت: شهرداری اصفهان در نظر دارد طبق مفاد ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها به عنوان مدیر اجرایی و همچنین بر اساس شرح وظایف خود در ارتقای کیفیت مدیریت پسماندها و اجرای دقیق‌تر و گام به گام طرح تفکیک از مبدأ، برنامه جمع‌آوری ضایعات چای (تفاله) تولید شده را اجرایی کند.

او افزود: این طرح با هدف ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی به صورت مجزا توسط خودروهای پسماند خشک (بازیافت)، از اول دی‌ماه امسال در تمام ساختمان‌های اداری واقع در شهر اصفهان اجرا شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری اصفهان از دیگر اهداف این طراح را ایجاد سهولت بیشتر در عملیات بازیافت در مرحله جداسازی مواد دانست و اظهار کرد: پیشگیری از انتشار و توسعه آلودگی‌های میکروبی ناشی از شیرابه، کاهش مصرف انرژی در فرآیندهای حرارتی و متعاقب آن کاهش آلودگی هوا، ارتقای وضعیت نظافت معابر شهری ناشی از روان‌شدن شیرابه قبل از جمع‌آوری، حفظ سایر مواد بازیافتی از تأثیر نامناسب شیرابه و تقویت فرهنگ جداسازی پسماندها در مبدا از دیگر اهداف این طرح است.

او خاطرنشان کرد: شهروندان اصفهانی می توانند ضایعات چای را پس از آبگیری در منزل به ایستگاه های دریافت پسماند شهرداری که در سطح شهر مستقر هستند، تحویل دهند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها