کد خبر: ۱۳۹۳۸۳۹
نویسنده مجید ابهری عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

در ترازوی خلقت، نوع بشر از نظر رنگ و ملیت و قومیت یکسان بوده و خداوند بزرگ با فضل و لطف خود به آنها برخورد می‌کند. متاسفانه عده‌ای بر اثر فقدان بینش علمی تلاش می‌کنند بعضی از انسان‌ها را بر دیگران برتری بخشند.مثل نژادپرستانی که سفیدپوستان را قوم برتر بر رنگین‌پوستان قرار داده و موجب بروز مصائب و مشکلات اجتماعی می‌شوند.

در همین مسیر، عده‌ای از افراد مردان را برتر از زنان دانسته و در این راستا نظریه‌های بی‌اساس خود را به کار می‌گیرند.
متاسفانه گروهی از افراد در غرب باورهای حیات‌ساز اسلام را حامی مردان و مخالف زنان قلمداد کرده و با نظریه‌های بی‌پایه و اساس با تمسک به ارث زن و مرد و قضاوت زنان قصد بدبین‌سازی و سمپاشی علیه اصول مترقی اسلام دارند؛ در حالی که پاسخ‌های مستدل علمی برای این گونه افراد و نظریه‌های پوچ آنها وجود دارد که در کتب و مقالات مختلف به تحریر درآمده و به زبان‌های مختلف نیز ترجمه شده که طرح آنها در این مقال موجب اطاله و انحراف سخن می‌گردد.
بعضی دیگر از افراد مغرض نیز باورهای مرتبط با حجاب در مکتب اسلام را دلایل محدودیت زنان از نگاه انسان‌ساز اسلام قلمداد کرده و بدون توجه به اصالت و پاکدامنی زن از دیدگاه اسلام و قرآن کریم فقط به فرافکنی دست می‌زنند.
ارزش و احترام دیانت ما به زن و مقام شامخ همسر و مادر با بیان «بهشت زیر پای مادران است» راه را بر کج‌اندیشان بسته است.در غرب به عنوان بهشت ایده‌آل فمینیست‌ها، زن به عنوان یک کالا در نظر گرفته می‌شود.سست‌بودن ارکان خانواده در غرب و خانواده‌های پلی‌گامی(یک زن و چند مرد) و شکل‌های اهانت‌آمیز روابط جنسی که به لحاظ اخلاق و ادب اجتماعی از بیان آنها خودداری می‌کنم جایگاه پوچ زنان را در آن دیار به اثبات می‌رساند. در کشور ما بانوان با حفظ حریم پاکدامنی و جایگاه والای آنها در اکثر مشاغل علمی از تدریس در کرسی‌های علمی تا انجام دشوار‌ترین امور پزشکی و جراحی و فنی تا تدریس در ابعاد مختلف مشغول بوده و آمار مقالات علمی از سوی بانوان درISI(مرکز علمی معتبر جهانی) بهترین سند در بطلان ادعاها طرفداران دروغین حقوق زنان است.

 

newsQrCode
برچسب ها: غرب زن مجید ابهری
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها