آوار ۳۰۰تریلیون دلاری برسر جهان
«جام‌جم» از آثار وخیم روند رشد بدهی‌ها در سال۲۰۲۳ گزارش می‌دهد

آوار ۳۰۰تریلیون دلاری برسر جهان

بر اساس نتایج یک تحقیق، بیش از یک چهارم اروپایی‌ها در گرم کردن خانه‌های خود و همچنین پرداخت هزینه مسکن و خدمات آب و برق با مشکل مواجه هستند.
کد خبر: ۱۳۹۳۷۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های مجارستان روز جمعه با استناد به نظرسنجی اندیشکده سازادوگ Szazadveg  گزارش داد که بیش از یک چهارم اروپایی‌ها در گرم کردن خانه‌های خود و همچنین پرداخت هزینه مسکن و خدمات آب و برق با مشکل مواجه هستند.

بر اساس این نظرسنجی که پروژه اروپا نامگذاری شده است، 26 درصد از این جامعه آماری، که نماینده تقریباً 100 میلیون نفر هستند، قادر به گرم کردن مناسب خانه‌های خود نیستند.

به نظر می رسد یونانی ها بدترین آسیب را از بحران هزینه زندگی دیده‌اند، به طوری که 56 درصد از جمعیت با مشکل گرمایش مواجه هستند.

در پرتغال و فرانسه، 34 درصد از ساکنان همین مشکلات را توصیف کردند. فنلاند، مجارستان، اتریش و دانمارک نیز کمترین آسیب را دیده‌اند به طوری که کمتر از 15 درصد از ساکنان این کشورها به این مشکلات اذعان کرده‌اند.

از هر چهار پاسخ دهنده یک نفر در این نظرسنجی گفته است که در طول سال گذشته حداقل یک بار قادر به پرداخت قبض گرمایش خود نبوده است.

بالاترین رقم ثبت شده در یونان با 51 درصد جمعیت بود و قبرس با 37 درصد، ایرلند و بلغارستان هر کدام با 35 درصد قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، پاسخ دهندگان تورم را عامل مشکلات خود می دانند چرا که افزایش قیمت‌ها در همه چیز از انرژی گرفته تا غذا بر توانایی آنها برای پرداخت قبوض و بدهی‌ها تأثیر می‌گذارد.

طبق این نظرسنجی، ارقام قابل پرداخت در قبوض گرمایشی بسیار بیشتر از سال 2021 بوده است.

نویسندگان این گزارش همچنین تأکید کردند که در سال 2021، بر اساس داده‌های آژانس آمار رسمی اروپا، یورواستات، تنها 6.9 درصد از خانوارهای اروپایی (حدود 29.9 میلیون نفر) قادر به گرم کردن خانه‌های خود به میزان کافی نبودند و 6.4 درصد نیز با پرداخت صورت حساب‌ها مشکل داشتند.

این نظرسنجی بین 38000 بزرگسال اروپایی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند بین 13 اکتبر تا 7 دسامبر 2022 انجام شد.

این تحقیق در اتحادیه اروپا، بریتانیا، نروژ، سوئیس، مولداوی، آلبانی، کوزوو، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، صربستان و بوسنی و هرزگوین انجام شد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها