آیا تا به حال نام ورق های سینگل به گوشتان خورده است؟ تا چه اندازه از کارایی و ویژگی های آن اطلاع دارید؟ آیا از اثرات مفید آن در صنایع گوناگون با خبر هستید؟
کد خبر: ۱۳۹۳۷۵۸

اگربه دنبال پاسخی مناسب برای این گونه سوالات هستید، با ما همراه شوید تا به اطلاعاتی درست و دقیق در مورد آنها دست یابید. در ابتدا لازم است با معنای عبارت رول و ورق کارتن سینگل فیس آشنا شوید.

رول و ورق کارتن سینگل فیس ؛ چگونگی تولید و کاربردها + عکس

ورق های سینگل فیس از به هم چسباندن یک لایه مسطح (لاینر) به یک لایه کنگره دار به نام فلوت تشکیل شده اند که کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف از جمله بسته بندی دارند.

 

ورق های سینگل چگونه عرضه می شوند؟

 

ورق های سینگل بسته به استفاده و نیاز محل به کارگیری به دو صورت رول و شیت موجود می باشند که در ادامه به کاربرد هر یک خواهیم پرداخت.

 

  • رول مقوایی سینگل

 

از آن جایی که طیور و ماکیان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بخش اعظمی از خوراک مردم از آنها تامین میشود، در نتیجه، باید در حفظ و نگهداری از آنها به یک سری از المان ها توجه داشته باشیم که یکی از آنها، پوشش کف مرغداری هاست که به منظور حفاظت از آنها، امروزه به جای استفاده از پوشال و خاک اره در کف سالن، از رول سینگل بهره می برند تا رطوبت و سرما موجب از بین رفتن طیور نشده و از انتشار میکروب میان آنها جلوگیری شود.

 

اهمیت رول سینگل در بستر مرغداری

رول در مرغداری با نام های دیگری هم چون رول بستر، رول بستر شیار دار و رول سینگل فیس نیز شناخته میشود، مزایای بی شماری را در مرغداری دارد که شامل موارد زیر است:

رول و ورق کارتن سینگل فیس ؛ چگونگی تولید و کاربردها + عکس

  • آسایش طیور
  • بهینه سازی در وقت
  • کاهش هزینه ها
  • پیشگیری از آسیب های احتمالی
  • عدم انتشار میکروب بین طیور
  • عایق در برابر سرما و گرما
  • کاهش آلودگی در سالن مرغداری
  • دسترسی سریع ماکیان به آب و دانه
  • جمع آوری آسان و تبدیل به کود برای کشاورزی

 

نکته مهم: توجه داشته باشید برای کاهش در هزینه ها و میزان دور ریز، در تعداد سفارشات بالا و ابعاد های غیر استاندارد، از رول مقوا استفاده میشود زیرا شیت ها به ورق هایی برش میخورند که ابعاد استانداری دارند و در بعضی موارد میتواند رول مدنظر را به شیت با ابعاد دلخواه برش داد.

 

  • شیت مقوایی دو لایه

 

شیت مقوا را میتوان در ساخت جعبه های بسته بندی دو لایه که از پر کاربرد ترین کارتن ها در این صنعت میباشند، به کار برد.

همچنین، لایه های ورق سینگل فیس از آنجایی که انعطاف پذیری نسبتا خوبی دارند، به عنوان منقسم (جدا کننده، هولدر) در داخل جعبه های کارتنی استفاده شده که نقش حفاظتی ویژه ای را در نگهداری از محصول و عدم آسیب به آن دارا می باشد.

 

ورق سینگل فیس در بسته بندی

 

یکی از کاربرد های مهم این ورق در جعبه سازی، استفاده آن در تولید و ساخت کارتن های دو لایه است. این کارتن که نام دیگرش سینگل فیس بوده، از یک لاینر و یک فلوت تشکیل شده و به همین علت این نام را به خود اختصاص داده است و برای پک محصولاتی تا وزن دو کیلوگرم به کار می رود.  

 

توجه داشته باشید که در این دسته از کارتن ها حتما فرآیند لمینت روی آنها صورت می گیرد تا مقاومت و استحکام آنها افزایش یافته و هنگام حمل و نقل محصولات آسیب نبینند. از جمله کالاهایی که برای بسته بندی شان میتوان از این کارتن استفاده کرد عبارت اند از:

 

  • بسته بندی لوازم الکتریکی مثل لامپ، محافظ و کارتخوان
  • پک محصولاتی هم چون ماگ و لیوان
  • جعبه آجیل، خشکبار و غیره

 

به طور کلی می توان گفت برای تمام لوازمی که شکننده نبوده و وزن سبک تری دارند، از کارتن دولایه استفاده می شود.

 

خواندنی‌ها: نمونه بسته بندی جعبه و کارتن از جنس مقوا برای کالاهای مختلف

 

علل برتری ورق سینگل فیس نسبت به سه لایه

 

ورق سینگل فیس به علت دارا بودن یک لایه مسطح و یک فلوت، وزن کمی داشته و جا به جایی و حمل و نقل آن به سهولت انجام میشود. هم چنین، تنها ورقی که به صورت رول عرضه میشود، ورق دو لایه بوده و ما بقی به صورت شیت در اختیار متقاضیان قرار میگیرد.

 

همین امر سبب شده تا مقرون به صرفه تر و حمل آسان تری را نسبت به کارتن سه لایه داشته باشد.

 

موارد استفاده از ورق سینگل

 

  • در سالن های پرورش طیور و ماکیان
  • محافظت از محصولات به عنوان منقسم و جلوگیری از ضربه وارد شدن به آنها حین جابه جایی
  • در بسته بندی های محصولات سبک وزن به همراه فرآیند لمینت

 

کاربرد ورق سینگل در فست فودی ها  

 

اگر به هنگام سفارش جعبه پیتزا به پک آن نگاه کرده باشید، میبینید که یک ورقی را زیر آن قرار داده اند. آیا  تا به حال برایتان سوال نشده که نقش این ورق چیست؟

 

اگر به دقت مشاهده کرده باشید، خواهید دید که جنس این ورق، دو لایه می باشد و دلیل استفاده از آن، مانع از خمیر شدن پیتزا حین راه تا رسیدن به دست مشتری است تا لذت میل کردن یک غذای گرم و لذیذ را برایشان به ارمغان بیاورد.

 

ویژگی های مثبت و کاربردی ورق سینگل

 

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، ورق های سینگل بسیار پر کاربرد هستند و در صنایع متعدد استفاده های گوناگونی دارند. در مرغداری ها، بسته بندی انواع کالاهایی با وزن کم و از این قبیل‌ها. حال می خواهیم به تعدادی از این ویژگی ها اشاره کنیم.

 

  • عدم آسیب رسانی به طبیعت با قابلیت بازیافت شدن
  • جلوگیری از خمیر شدن غذاهای گرم
  • حفظ دمای غذا
  • عدم نفوذ ضربه و آسیب به محصول
  • صرفه جویی در وقت و هزینه نظافت در مرغداری ها

رول و ورق کارتن سینگل فیس ؛ چگونگی تولید و کاربردها + عکس

بهترین روش برای خرید و استفاده از ورق سینگل چیست؟

قدم نخست برای انتخاب و بهره مندی از یک ورق مقوایی سینگل، این است که باید از ابعاد و تیراژی که مد نظرتان است، اطلاع داشته باشید تا بدانید به چه نوع از ورق سینگل نیاز دارید.

 

اگر بخواهیم منظورمان را شفاف و واضح تر بیان کنیم، یعنی باید مشخص کنید که رول یا شیت برایتان سود مند تر است چون این بستگی به آن دارد که به چه منظور و برای چه کاری می خواهید از آنها بهره ببرید.

 

برای مثال در تولید جعبه، اگر تیراژ بالایی را سفارش داده اید و یا ابعاد کالا یا محصولتان غیر استاندارد میباشد، منطقی است برای جلوگیری از دور ریز و کاهش هزینه ها از رول استفاده کنید. به علاوه، در پروشگاه های طیور که مساحت بزرگ و چند هزار متری دارند، رول گزینه ای ایده آل است زیرا تمیز کردن فضولات ناشی از ماکیان به سهولت و به آسانی انجام شده در نتیجه کمترین میزان بهم ریختگی را به همراه دارد.

 

اما اگر ورق را برای بسته بندی محصولات با وزن کم و مساحت های کوچک مانند پوشش کف قفس پرندگان خانگی می خواهید، بهتر است که از شیت بهره ببرید.

 

ابعاد های استانداری که شیت ها به آن برش میخورند:

 

 

عرض ورق های سینگل

 

پرکاربرد ترین عرض هایی که این نوع ورق به آن برش می خورد، عرض 120 – 110 – 100 است.  البته این نکته را هم بدانید  که ممکن است عرض هایی به غیر این مواردی که ذکر کردیم نیز در صنایع مختلف به کار رود. به طور مثال، در برخی از مرغداری ها که سالن بزرگی دارند، عرض 150 تا 160 نیز استفاده می شود.  

 

قیمت ورق سینگل فیس

 

همانند دیگر ورق هایی که در صنعت کارتن سازی کارایی دارند، ورق سینگل تعرفه ثابت و مشخصی ندارد و هزینه آن با توجه به فاکتورهایی نظیر تیراژ، ابعاد، ترکیب ورق و فلوت تعیین می شود.  

 

نکته مهم: ورق های سینگل به صورت کیلویی با کمک باسکول وزن شده و سپس به فروش می رسند.

 

خاتمه

چه کسی می توانست تصور این را بکند که دولایه ورق می تواند تا این حد کارایی متنوعی در صنایع متعدد داشته باشد؛ از صنعت بسته بندی انواع کالا گرفته تا پوشش مرغداری ها و غیره.

اگر به دنبال خرید یا استعلام قیمت رول و ورق کارتن سینگل فیس هستید میتوانید با کارتن سازی هایی از جمله: کارتن سازی آوین پک، زرین کارتن و کارتن پک تماس حاصل نمایید. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها