کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه ابتدا مناطق جنوبی استان و سپس در روز سه‌شنبه کلیه مناطق استان درگیر سامانه بارشی خواهد شد که مه آلودگی ابر و بارش برف و باران را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۹۳۷۴۷

جام جم آنلاین اصفهان ؛ لیلا امینی با اشاره به اینکه تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر انتظار جوی پایدار تا اواسط روز دوشنبه است که پیامد آن غبار محلی برای کلان‌شهر اصفهان و شهرهای صنعتی است، اظهار کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه ابتدا مناطق جنوبی استان و سپس در روز سه‌شنبه کلیه مناطق استان درگیر سامانه بارشی خواهد شد که مه آلودگی ابر و بارش برف و باران را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق به‌صورت بارش برف خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای بیشتر مناطق طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان از صدور هشدار زرد برای بیشتر مناطق استان و هشدار نارنجی برای مناطق جنوبی کم شدت‌تر از غرب استان برای بارش‌ها خبر داد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود حداکثر دمای شهر اصفهان به ۱۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا صبح به صفر درجه سانتی‌گراد برسد. سردترین نقطه استان بویین و میاندشت با ۱۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر  و گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

امینی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی شامل مرکز استان و شهر اصفهان نیز خواهد بود، افزود: وضعیت آلودگی هوا نیز تا فردا ظهر ادامه دارد، اما با ورود سامانه بارشی، بخشی از آلودگی کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: تا روز چهارشنبه شرایط هوای اصفهان مناسب است، اما از روز چهارشنبه و پنجشنبه بالا رفتن شاخص‌های آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها