رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه

بارش‌های اخیر هم به داد "هشیلان" و "سراب نیلوفر" نرسید

بارش‌های خوب چند وقت اخیر هم به داد تالاب هشیلان و سراب نیلوفر نرسید و هر دو همچنان خشک هستند.
کد خبر: ۱۳۹۳۷۲۷

جام جم آنلاین؛ محمدحسین فلاحتی ، با اشاره به بارش‌هایی که طی چند وقت اخیر داشتیم، گفت: این بارش‌ها موجب ورود آب به تالاب هشیلان و سراب نیلوفر نشده، زیرا به دلیل خشکسالی‌های پیاپی آنقدر سطح منابع آب زیرزمینی در این مناطق پایین است که به این زودی سطح آب بالا نخواهد آمد.

وی وضعیت هشیلان و سراب نیلوفر را متفاوت از سایر منابع آبی دیگر کرمانشاه از جمله چشمه تاقبستان که اخیرا پرآب شده دانست و عنوان کرد: ساختار هشیلان و سراب نیلوفر بگونه‌ای است که دیرتر نسبت به بارندگی‌ها واکنش نشان می‌دهند.

فلاحتی بارش موثر برف را برای تغذیه آبخوان‌هایی که منشا چشمه‌های هشیلان و سراب نیلوفر هستند ضروری دانست و گفت: تاکنون بارش برف چندانی در کرمانشاه رخ نداده است.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: چنانچه مطابق با پیش‌بینی‌های صورت گرفته وضعیت بارش‌ها در زمستان مناسب باشد می‌توان امیدوار بود که ظرف یک ماه آینده آب وارد هشیلان و سراب نیلوفر شود.

فلاحتی از توقف آبرسانی سیار به هشیلان نیز یاد کرد و ادامه داد: در بستر هشیلان چاله‌های دارای آب مختصری وجود دارد که می‌تواند حیات زیستمندان را حفظ کند.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت رودخانه‌های کرمانشاه داشت که تاثیر چندانی از بارش‌ها نپذیرفته‌اند و افزود: از یک سو بارش‌ها آنقدر قابل توجه نبوده که روانابی به سمت رودخانه‌ها داشته باشد و از سوی دیگر بستر خاک آنقدر خشک است که بخش قابل توجهی از آب باران را جذب کرده و از همین رو آب چندانی به سمت رودخانه‌ها نمی‌رود.

مرداد ماه امسال بود که تالاب هشیلان به دلیل کم بارشی‌ها به طور کامل خشک شد و سراب نیلوفر نیز در فاصله کوتاهی بعد از آن خالی از آب شد و این خشکی همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها