عضو پیشین کمیسیون امنیت‌ ملی‌ مجلس:

نتانیاهو با تهدید ایران در حال انجام عملیات روانی است

عضو سابق کمیسیون امنیت‌ ملی‌ مجلس اظهار کرد: نتانیاهو با تهدید ایران در حال فرافکنی است و قصد دارد مردم خود را با عملیات روانی سرگرم کند.
کد خبر: ۱۳۹۳۶۱۱

ابوالفضل حسن‌ بیگی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین در واکنش به تهدید چندی قبل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرد: در یک کلام می‌شود گفت قدرت اسرائیل رو به اوفول‌ است، نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین روز به روز قدرتشان تقویت پیدا کرده و امروز شرایط به گونه‌ای است که هژمونی و هیمنه‌ اسرائيل شکسته و اسرائیل به همین دلیل تلاش می‌کند تا با جنگ و عملیات روانی بخشی از ضعف خود را پوشش دهد.

وی افزود: ما شاهدیم که اسرائيل به‌شدت دچار فروپاشی شده، اختلافات داخلی شدت گرفته، همگرایی از بین رفته و واگرایی جایگزین آن شده و نتانياهو به همین دلایل سعی می‌کند مردم خود را با عملیات روانی سرگرم مسائل حاشیه‌ای کند.

نماینده سابق سمنان ادامه داد: نکته سومی که باید به آن توجه کرد این است که اسرائيل در شرایطی قرار گرفته که بخشی از جمعیتش‌ به کشورهای اروپایی کوچ کرده و دیگر برنمی‌گردند، بنابراین نتانیاهو با این اقدامات برای جذب آنها فرافکنی می‌کند.

به گفته وی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شعار اسرائيل شد از نیل تا شیراز و استنباط‌شان این بود که بعد از اینکه شکل‌گیری جمهوری اسلامی با این گمان که هنوز تثبیت قدرت انجام نشده می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

اسن تحلیل‌گر سیاسی ادامه داد: یکی از اهداف جنگ صدام با ایران هم همین بود که هم نیروهای مسلح ایران و هم عراق تضعیف شود تا راه برای ورود اسرائیل به ایران باز شود.

این پیشین نماینده مجلس با اشاره به طرح گاپ ترکیه، گفت: در این طرح تعداد زیادی از سدها و بعد از آن هم بخش کشاورزی ترکیه در ید قدرت اسرائيل قرار گرفته، در اینجا هم باز مشاهده می‌کنیم مردم مسلمان ترکیه زیر بار هژمونی اسرائيل نمی‌روند و علیرغم اینکه دولت‌ها تغییر می‌کنند اما ترکیه همواره نسبت به این معاهده و قرارداد متعهد است و کسی درباره طرح گاپ سخن منفی بیان نمی‌کند زیرا قانونی در ترکیه وجود دارد که کسی مجاز به مخالفت با این طرح نیست، حتی اگر رئیس جمهور و نخست وزیر هم بخواهند با آن مخالفت کنند طبق قانون ترکیه محاکمه و به حبس ابد محکوم می‌شوند.
 
حسن‌بیگی در ادامه افزود: در این راستا باز مشاهده می‌شود که اسرائيل نگرانی شدیدی از مردم ترکیه دارد و روز به روز جريان مخالفت‌ با اسرائیل در دنیا سرعت می‌گیرد و تقویت می‌شود.

به گفته نماینده سابق سمنان در مجلس، در جام جهانی اخیر قطر هم دیدیم وقتی خبرنگاران اسرائيل برای صحبت با و بهره‌برداری از این رویداد می‌آمدند مردم به ویژه اعراب وقتی متوجه می‌شدند این خبرنگار اسرائيلی‌ است با او  مصاحبه نمی‌کردند و شعار خارج شو، متجاوز و کودک‌کش به او می‌دادند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم بیان کرد: همه این موارد نشان می‌دهد اسرائیل به شدت نگران و آسیب‌پذیر است و به همین جهت هم بود که مجموعه کشور به‌ویژه رئيس جمهور اسرائیل تلاش کرد دولت جدیدی تشکیل دهد و علیرغم اینکه نتانياهو نمی‌توانست این‌کار را انجام دهد اما برای عبور از این بحران و گذار از شرایطی که دارند دوباره نتانياهو را روی کار آوردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استنباط نتانياهو این است که با نیروهای مقاومت و حامی جمهوری اسلامی برخورد شدید و تهدیدهای سنگینی داشته باشد تا آنها نسبت به اقداماتی که انجام می‌دهند کوتاه بیایند.

این نماینده مردم در مجلس قبلی تأکید کرد: امروز در دنیا این موضوع که ایران از یک قدرت بسیار توانمند نظامی برخوردار است جا افتاده و ملت‌ها با گوشت و پوست و استخوان خود آن را لمس کرده‌اند و برای همین ارباب اسرائیل یعنی آمریکا هرگز طی این ۴۰ سال به خود اجازه نداد که به ایران حمله کند.

حسن‌بیگی اذعان کرد: در سال‌های اخیر نیز موشک‌ها و پهبادهای جمهوری اسلامی، قدرت و بنیه نظامی ایران به دنیا دیکته کرد که آمریکا و اسرائیل دیگر قدرت ندارند و ما می‌توانیم در مقابل هر نوع تجاوز آنها پاسخ دهیم و با آنها مقابله به مثل کنیم.

وی اضافه کرد: در اینجا شرایط روحی و روانی مردم اسرائیل شکست خورده و از سویی روحیه مردم فلسطین روز به روز تقویت شضده و ما مشاهده می‌کنیم اسرائیل هر روز در جاهایی که هرگز طی ۴۰ سال گذشته در آن حرکتی انجام نداده بود عملیات انجام می‌دهد و این حرکت جدیدی برای آنهاست.

نماینده پیشیم مجلس بیان کرد: از طرفی نتانیاهو شعاری داد و گفت وقتی من در رأس کار قرار بگیرم با کشورهای عربی روابط حسنه و تجاری برقرار خواهم کرد، او در این راستا هم متوجه شد که دولت‌ها از ملت‌ها می‌ترسند و تلاش کرد با طرح سلسله شعارهایی به نفع اسرائيل سخن بگوید اما همه کشورها از جمله عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس از ملت‌های خودترسیده‌اند و نمی‌توانند خواسته اسرائيل را برآورده کنند، بنابراین اسرائيل در این راستا ناتوان است و نمی‌تواند کاری از پیش ببرد‌.

به گفته حسن‌بیگی اسرائیل با تهدید ایران می‌خواهد اعلام که من در مقابل ایران قدرتمند هستم در حالیکه همه اندیشمندان دنیا اعلام کرده‌اند که اسرائيل کشوری است که امروز ضعیف شده و از داخل در حال انفجار است اما ایران هر روز تقویت می‌شود‌.

وی افزود: این بحران‌های جدید شاید برای ما ایرانی‌ها ساده باشد اما وقتی آنها نشسته‌اند و ۴۷ کشور هم پیمان آمریکا هر کدام علیه ایران وظیفه‌ای را بر عهده گرفته و از سویی عربستان سعودی بیش از ۳ میلیارد دلار برای این حرکت بودجه اختصاص داده است، باید گفت موضوع، مهم است.

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: ما در این زمینه دیدیم ملت ایران به‌ویژه مقام معظم رهبری چگونه آن را مدیریت کردند. در این مدیریت هر چند لطمات مالی و جانی و تعدادی شهید دادیم اما آنها فکر می‌کردند تا دی می‌توانند براندازی را انجام و ایران را به ۳ یا ۵ کشور تجزیه کنند تا دست اسرائيل برای ادامه تسلط خود به کشورهای عربی و تحقق شعار از نیل تا شیراز باز باشد.

وی تصریح کرد: اما آنها در اینجا هم شکست خوردند و امروز چیزی جز عملیات روانی و سفسطه برای کشور اسرائيل باقی نمانده. اسرائیل در این نوع صحبت‌ها دلگرمی کشورهای عربی و همچنین مردم خود می‌خواهد چون از درون دچار فروپاشی شده و مردم همواره به دنبال فرار از اسرائيل هستند‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها