نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگهداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی به تنهایی کافی نیست، گفت: باید عملکرد و روش مسؤولیت پذیری وی را الگوی خود قرار دهیم.
کد خبر: ۱۳۹۳۵۳۲

به گزارش جام جم آنلاین البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج، با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم جهان تبدیل به دو قطب و بلوک شرق و غرب شد، گفت: بلوک شرق به سلطه‌گری شوروی سابق و بلوک غرب سلطه‌گری آمریکا جنایت کار بود.

وی با اشاره به اینکه سُلطه این دو کشور در تمام کشورهای جهان ادامه داشت، افزود: سال ۴۲ نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام راحل شروع شد که یک تفکر جدیدی در دنیا شکل گرفت.

دشمن ‌‌‌پس از ناامیدی از سرنگونی انقلاب به دنبال تضعیف حکومت رفت

این نماینده مجلس با بیان اینکه از ابتدا انقلاب اسلامی و قبل از تشکیل انقلاب استکباران به دنبال عدم تشکیل این انقلاب بودند، گفت: هنگامی که انقلاب به نتیحه رسید، دنبال سرنگونی انقلاب در خیال خودشان بودند وقتی از سرنگونی ناامید شدند به دنبال جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی بودند.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه ما امروز در مرحله‌ای قرار داریم که دشمن به این نتیجه رسیده‌ است، این انقلاب پابرجا و باید از گسترش آن جلوگیری کند، ادامه داد: برای جلوگیری از گسترش کار‌های متعددی را انجام دادند از جمله ۸ سال جنگ تحمیلی که به نتیجه نرسیدند چرا که شبیه حاج قاسم سلیمانی‌ها تربیت شده بودند که زور و قدرت دشمن را خنثی و بی اثر کردند.

 

عباسی با بیان اینکه برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب در کشور‌های همسو و همسایه ایران شروع به ایجاد اختلاف کردند، گفت: نمونه آن در کشور سوریه که رئیس جمهور آمریکا بعد از پرداخت هزینه‌های گزافی در سوریه و غرب ایران به این نتیجه رسیدند، موفقیتی که به دنبال آن هستند حاصل نمی‌شود و نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در محاسبات خود به این نتیجه رسیدند که حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت و فرماندهی حاج قاسم مانع از این پیشرفت می‌شود، ادامه داد: به ترور ناجوانمردانه و وحشیانه دست زدند که این مانع را بردارند اما زهی خیال باطل که این ترور یک جریان جدیدی را ایجاد کرد.

مکتب سلیمانی است که با قدرت و تلاش دشمن مقابله می‌کند

این مقام مسؤول افزود: زور دشمن و قدرت دشمن را تفکر حاج قاسم سلیمانی‌ها خنثی خواهند کرد.

وی در خصوص پیشرفت ایران، گفت: هر موقع نظام در حال پیشرفت بود تردیدافکنی‌ها و فتنه‌های دشمن ایجاد کرد.

عباسی اشاره‌ای به حماسه ۹ دی کرد و افزود: حماسه ۹ دی در سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاد که چهره تردید افکنی دشمن را خنثی و برملا کرد.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته اخیر، گفت: حماسه ۹دی که نتیجه بصیرت افزایی مردم کشور بود را گرامی‌ میداریم و باید در ذهن خودمان و جوانان جامعه آن را زنده نگهداریم که اگر با فتنه‌ای برخورد کردند همینطور با بصیرت کامل فتنه‌ها را پشت سر بگذاریم، شهادت حاج قاسم سلیمانی را داشتیم که زور و قدرت دشمن را خنثی کرد، یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم‌.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه گفتن یاد حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم کافی نیست، افزود: باید عمل حاج قاسم را پیش بگیریم، عمل حاج قاسم در حوزه صنعت، صنعت‌گران، در حوزه هنر، هنرمندان باید این کار را انجام دهند.

 

وی در ادامه‌ صحبت‌هایش با اشاره به اینکه مشکلاتی را در حوزه مسکن، اشتغال، معیشت، فرهنگ داریم و این مشکلات به دلیل بد عمل کردن و یا عمل کرد نادرست ما مسؤولین بوده، گفت: مردم نسبت به نظام پایبند هستند، ما مسئولین هم باید حواسمان باشد که هم قدر این مردم را بدانیم هم در عرصه خدمت به مردم نهایت وظیفه‌ را انجام دهیم.

عباسی در خصوص مشکلات متعدد مسکن، افزود: در مجلس قانون جهش تولید مسکن مصوب کردیم و دولت هم پایه کار هست سالانه ۱میلیون مسکن ساخته شود، این ۱ میلیون مسکن شدنی است باید جهادی عمل کنیم، ۱ میلیون مسکن سالانه نیاز به ۳۶۰هزار میلیارد تومان تسهیلات دارد که این تهسیلات در بانک‌ها به هرز می‌رود این را با ید هدفمند کنیم و در حوزه مسکن استفاده کنیم. 

وی با اشاره به مشکل اشتغال، گفت: طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار در مجلس مصوب و اجرایی شد که اگر به خوبی اجرا شود حداقل می‌تواند پونصد هزار شغل در کشور ایجاد کند.

این مقام مسوُول با بیان اینکه ۴۰درصد از بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی هستند، افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان را در مجلس مصوب کردیم، مسیر برای صدور مجوز شرکت‌های دانش بنیان و به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در این شرکت‌ها فراهم کردیم، می‌تواند نوید بخش یک حرکت خوب در حوزه تبدیل علم به ثروت در کشور شود‌.

روایت برجام و دشمن که همیشه پا پس می‌کشد

وی با اشاره به برجام، گفت: در دولت قبل برجامی را امضا کردیم که حضرت آقا فرمودند این یک خسارت محض است با خروج آمریکا از برجام دولت قبل هیچ اقدامی در جهت تأمین منابع جمهوری اسلامی ایران انجام نداد.

عباسی با بیان اینکه در این خصوص در مجلس طرح و بعد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را انجام دهیم، افزود: اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم و نتیجه آن این است که وقتی غرب به تعهدات عمل نکرد ما هم لزومی ندارد به تعهدات در سیر برجام عمل کنیم.

وی با اشاره به غنی سازی، گفت: امروز ما غنی‌سازی ۶۰ درصد را داریم، میزان اورانیوم غنی شده‌ای که در کشور نگهداری می‌کردیم یک عدد بسیار کمی بود در صورتی که امروز چند ده برابر شده است. 

عباسی با بیان اینکه چهار کالا و موضوع را داریم که مسائل اساسی جامعه است، گفت: بحث خوردو، مسکن، سکه و ارز است که این چهار مورد در تمام دنیا جز کالاهای مصرفی جوامع است در کشور ما به دلیل قوانینی که شاید کوتاهی کردیم تبدیل به کالا سرمایه‌ای شده، مسکن کالا مصرفی مردم اما تبدیل به کالا سرمایه‌ای شده است، باید اصلاحاتی را در قانون انجام دهیم تا این اتفاقات رخ ندهد‌.

وی با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه که در ۹۰ کشور دنیا اجرا می‌شود ولی ما فارغ از این مسائلی که وجود دارد به این موضوعات توجه نکرده‌ایم، گفت: کالاهای مصرفی مردم تبدیل به کالاهای سرمایه‌ای شده و یک عده سوداگر این میان مثل زالو خون مردم را می‌کشند و باید جلوی این را گرفت.

عباسی افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه را در مجلس شروع کرده‌ایم و هفته آینده تکلیف خواهد شد و به عنوان یک ریل گذاری درست در این حوزه تقدیم ملت شریف ایران خواهد شد.

این مقام مسوُول در ادامه صحبت‌هایش به استان البرز اشاره کرد و گفت: موارد متعددی در مجلس پیگیری شده این موارد هم بتوانیم به سرانجام برسانیم تا شاخص‌های که در استان داریم این شاخص‌ها، شاخص‌های زیبنده استان باشد. 

احصای مشکلات حوزه آب رسانی در استان البرز

عباسی با اشاره به مشکل آب در استان، افزود: با تلاش‌های که با مجموعه استان انجام دادیم ۵۵میلیون مکعب به حق آب استان سالانه اضافه کردیم و امروز ۱۱۰ متر مکعب آب را از دو صدی که در استان داریم میتوانیم استفاده کنیم اما لازمه آن این است که تسویه خانه‌ها و سیستم انتقال را تقویت کنیم و پیگیر آن هستیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها