نشست زمستانی شورای اداری استان خراسان رضوی با الزام دستگاه های دولتی به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی و همکاری با شرکت گاز برای رصد و پایش دمای ادارات برگزار شد.
نشست زمستانی شورای اداری استان خراسان رضوی با الزام دستگاه های دولتی به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی و همکاری با شرکت گاز برای رصد و پایش دمای ادارات برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۹۳۳۵۶

جام جم آنلاین- خراسان رضوی- حسن افتخاری در نشست شورای استان که به ریاست استاندار خراسان رضوی در محل سالن اجتماعات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد با اشاره به مصوبه هیات وزیران در تاریخ 15 آذرماه 1401 گفت: مطابق این مصوبه مدارس، دانشگاهها، خیریه ها، اماکن ورزشی و مذهبی، مجتمع های تجاری و اماکن گردشگری حداکثر مجاز به مصرف گاز معادل 90 درصد مصارف دوره مشابه سال قبل بوده و در صورت صرفه جویی بیش از 10 درصد به ازای هر یک درصد صرفه جویی مشمول تخفیف هزینه گازبهاء به میزان ده درصد تا سقف چهل درصد خواهند شد.

وی افزود: با هدف مدیریت الگوی مصرف گازطبیعی در زمستان، تیم های پایش شرکت گاز استان از تاریخ 15 آذرماه  امسال تشکیل شده و از طریق بازدیدهای ادواری، رعایت دمای رفاه ۲۱ - ۱۸ درجه در فضای داخلی و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز کار و خاموش کردن آن‌ها یک ساعت پیش از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند؛ بررسی معاینه فنی و تعمیر وسایل گرمایشی را مورد رصد و پایش دقیق قرار می دهند.

افتخاری تصریح کرد: در صورت مشاهده رعایت نکردن موارد الگوی مدیریت مصرف بهینه گاز توسط دستگاه های دولتی،  در مرحله اول اخطاریه صادر خواهد شد که بر این اساس تاکنون 14000 بازدید در خراسان رضوی انجام شده و در همین مدت 380 مورد اخطار و 13 قطع گاز نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: رعایت الگوی مصرف بهینه گازطبیعی در دوران پیک سرما یک ضرورت قطعی است و سازمان های دولتی باید در زمینه رعایت این نکته به عنوان الگوی جامعه عمل کنند.

حسن افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کمیته استانی مدیریت مصرف گاز و برگزاری دو جلسه در یک ماه اخیر به ریاست استاندار اشاره کرد و گفت: شرکت گاز با هدف مدیریت مصرف گاز در حال اجرای طرح ملی اصلاح و بهینه سازی راندمان موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی استان می توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی nigc.ir و انتخاب گزینه "طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها" نسبت به ثبت شماره اشتراک و دریافت خدمات طرح در فرصت باقی مانده اقدام کنند.

newsQrCode
برچسب ها: مصرف الگو گاز
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها