تخت خواب به‌‌عنوان یکی از دکوراسیون منزل به شمار می رود که خیلی کاربردی است.
کد خبر: ۱۳۹۳۰۴۸

جایگاه قرارگیری مناسب تخت خواب


 
بسیاری از افراد برای داشتن خواب راحت به دنبال تخت خواب دو نفره ارزان با قیمت مناسب هستند. بعضی اوقات پاسخ به سوالات ساده بسیار دشوار می شود، یکی از سوالات مرتبط با تخت خواب این است که تخت خواب را در کجا قرار دهید. تا به الان جواب‌های متناقضی شنیده شده است. هرچه در این مسئله عمیق‌تر شوید نکات تازه‌ای را کشف می‌کنید. ما در این نوشته می‌خواهیم در مورد این‌که تخت خواب را کجای اتاق خواب قرار دهید اطلاعات مورد نیاز را به شما ارائه خواهیم داد.


فرضیه اول: قرار دادن تخت خواب در کنار دیوار اصلی


بسیاری از افراد می‌گویند تخت خواب را باید کنار دیوار اصلی بگذارید، در واقع این است که همواره بهترین راه حل این نیست چرا که به شکل اتاق خواب و لوله های مجاور آن وابسته است. رابطه دکوراسیون داخلی منزل شما باید طوری باشد که بتوان این کار را انجام داد. بعضی از افراد ترجیح می دهند تخت خواب را کنار دیوار اصلی خود قرار دهند اما اگر لوله‌های دست‌شویی یا لوله‌های گاز از این دیوار عبور کرده باشد، حتما بهترین مکان کنار دیوار اصلی نیست.


افرادی که به فنگ شویی و روابط میان فضا اعتقاد دارند قطعاً می‌دانند که امکان دارد قرارگیری تخت خواب در کنار دیوار اصلی با شرایط گفته شده طوری باشد که انرژی منفی به افراد وارد کند. در بعضی موارد هج ممکن است صدای لوله‌ها مانع از خوابیدن شما شود. طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند محل قرارگیری تخت خواب در اتاق خواب را مشخص کند. در حقیقت با توجه به اندازه اتاق و طراحی داخلی می توانید یک نقطه مناسب جهت قرار دادن تخت خواب در نظر بگیرید.

 

تخت خواب را کجای اتاق خواب قرار دهیم


اگر دارای پلان کف مربعی شکل هستید بهترین راه این است که تخت خواب را در محور مرکزی اتاق خود قرار دهید، اما اگر پلان اتاق شما به حالت مستطیل شکل است در این حالت مناسب ترین کار این است که اتاق را به چند قسمت گوناگون تقسیم کرده و برای نمونه تخت خواب را در یک قسمت و میز و صندلی را در سایر قسمت ها قرار دهید. این کار سبب می‌شود تا نوع دکوراسیون داخلی شما حفظ شود. اگر شامل اتاق خواب بزرگ باشید و طراحی داخلی اتاق شما طوری باشد که مورد توجه اکثر از افراد باشد، معمولاً طراحان پیشنهاد می کنند تخت خواب را در جایی قرار دهید که مجزا از سایر وسایل موجود در اتاق خواب شما باشد تخت خواب را کجای اتاق خواب قرار دهیم.


این حالت سبب ایجاد یک جزیره شده که می‌تواند حس خالی بودن و کمبود مبل تختخواب شو یک نفره را در اتاق شما به شکل جالبی جبران کند. اما دقت داشته باشید در نظر گرفتن چنین دکوراسیونی برای اتاق خواب همواره بهترین گزینه حساب نمی‌شود چرا که در بعضی موارد عجیب به نظر می‌رسد که یک تخت خواب در فاصله هفت متری از پنجره قرار گرفته باشد. شاید دراین‌ میان بتوان بیان کردن نتایج یک نظرسنجی غیر رسمی در سطح جهان نتایج قابل توجهی را داشته است. مطابق نظرسنجی انجام شده که به‌صورت غیر رسمی پخش شده است، بسیاری از افراد محل تخت خواب را در کنار دیوار اصلی انتخاب می‌کنند. در حقیقت می‌‌توان گفت تخت خواب در کنار دیوار اصلی بیشترین طرفدار را دارد.


فرضیه دوم: تخت خواب باید در مکانی باشد که دید خوبی در مقایسه با درب ورودی داشته باشد.


برخی از افراد بیان می‌کنند هنگامی که بر روی تخت خواب دراز می‌کشید باید دید مناسبی نسبت به درب اتاق خواب داشته باشید. حقیقت این است این مورد به عنوان یکی از موارد اصلی محسوب می‌شود که کل تخت خواب از بیرون در پیدا نباشد. انسان‌ها هم همچون باقی موجودات علاقه‌مند هستند تا در یک مکان با امنیت بالا استراحت کنند. به طور غریزی افراد ترجیح می‌دهند در یک جای امن استراحت کنند، این مسئله بوسیله مطالعه‌ای که در دانشگاه مونیخ آلمان انجام شده است ثابت شده است. افراد دوست دارند به‌ طور کاملاً ناخودآگاه یک مکان مناسب برای خوابیدن را انتخاب کنند که در آن احساس امنیت داشته باشند.

 

تخت خواب را کجای اتاق خواب قرار دهیم


برای نمونه رعایت کردن فاصله ایمن از اجسام خطرناک مثل درب‌ها و پنجره‌ها و داشتن دید کافی روی افراد مزاحم بدون این‌که مزاحم قادر به دیدن آن‌ها باشد. اگر بخواهیم از دیدگاه روان‌شناسی به موضوع توجه کنیم باید بیان کرد افراد ترجیح می دهند تخت خواب را به دور از درب ورودی قرار دهند و درعین‌حال مطمئن باشند که درب از روی تخت خواب قابل دیدن است. اما اگر تخت خواب خود را در اتاق خوابی قرار می‌دهید که پنجره دارد باید بتوانید درب و پنجره را در آن واحد از روی تخت مشاهده کنید.


در نظرسنجی‌های انجام‌شده در این قسمت بسیاری از پاسخ دهندگان اعلام کرده‌اند که ترجیح می دهند تخت خواب را در کنار دیواری که درب دارد قرار دهند چرا که سبب می‌شود فردی که از درب وارد می شود کسی را که روی تخت خواب دراز کشیده است را نبیند. یکی از ویژگی های جالبی که در این مدل وجود دارد این است که نوری که از درب باز به داخل تابیده می شود فرد را از خواب بیدار نمی‌کند و در واقع می‌‌توان گفت آرامش خواب را برهم نمی‌زند. اگر شما از قبیل افرادی هستید که این سبک را می‌پسندید در صورت داشتن شرایط مناسب می توانید این چیدمان را انتخاب کنید.


فرضیه سوم: نباید در حالتی بخوابید که پاهای شما رو به درب باشد.


برخی افراد می گویند نباید در حالتی استراحت کرد که پاها رو به درب باشد. حقیقت این است که نمی‌توان برای همه درب‌ها و دکوراسیون ها این موضوع را در نظر گرفت. در مورد این‌که خوابیدن به حالتی که پاها رو به درب باشد کار دشواری تلقی می شود دلایل گوناگون زیادی وجود دارد. یکی از عللی که در این میان می توان بیان کرد وابسته به سنت اسلامی است. در سنت اسلامی زمانی که شخص در وضعیت خواب قرار دارد نباید پاهای اون بطور مستقیم مقابل دربی که به اتاق خواب باز می شود قرار داشته باشد.


این کار به دور از ادب بوده و چون قرار دادن کف پاها به طرف فرد دیگر مخصوصا گر آن فرد مسن باشد سبب ایجاد احساس ناخوشایند در فرد می‌شود، بعد انجام آن نادرست است. کشور روسیه که در آن خرافات به وفور یافت می شود هیچ‌کس در هیچ شرایطی طوری نمی‌خوابد که پاهایش رو به درب باشد. برای نمونه فرض کنید یک اتاق باریک وجود داشته که در آن پنجره مقابل درب است، در این حالت یک شخص روسی تخت خواب را به طور کاملاً ضربدری در آن قسمت قرار می‌دهد تخت خواب را کجای اتاق خواب قرار دهیم.


شاید بتوان علت این کار را به این خاطر بیان کرد که در روسیه مرسوم است که تابوت مرده را از سمت پاها از درب خارج می کنند. به همین سبب هیچ شخص روسی دوست ندارد اتاق خوابش را اینگونه طراحی کند. اگر بخواهیم از نگاه فنگ شویی به این قضیه نگاه کنیم باید بیان کنیم که خوابیدن به صورتی که پاها رو به درب نباشد به‌‌عنوان یک اصل در فنگ شویی شناخته می‌شود. علاوه بر موارد گفته شده نبایدهای دیگری در این اصل وجود دارد که به‌‌عنوان نمونه نباید تخت خواب را روبروی آینه و یا زیر لوستر یا تیر های سقف قرار داد. این امر به نوبه خود به گونه‌ای است که اگر خطری رخ دهد متوجه فرد خواهد شد. پس بهتر است در زمان قرار دادن تخت خواب در اتاق خواب به موارد گفته شده را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید دکوراسیون مناسبی را تشکیل دهید.

 

تخت خواب را کجای اتاق خواب قرار دهیم

 


فرضیه چهارم: قرار دادن تخت خواب در جهت جغرافیایی مخصوص


برای قرارگیری تخت خواب بعضی از افراد می گویند باید تخت را در جهت جغرافیایی ویژه قرارداد حقیقت امر این است که جهت جغرافیایی ثابت و با اهمیتی که همه مردم روی آن توافق داشته باشند وجود ندارد. در این بین حتی افرادی که در بخش فنگ شویی متخصص هستند یا مشاورین مغناطیس زمین هستند هم در این‌ مورد اتفاق نظر ندارند. در حقیقت نمی‌توان یک جهت جغرافیایی ثابت را که مورد توافق مردم باشد در نظر گرفت. مطابق یکی از سنت‌های ژاپن می‌‌توان تخت خواب را در هر جهتی قرارداد. در این بین شرط و شروطی وجود دارد که سر تخت خواب رو به جهت شمال قرار نگیرد.
در زمان‌های گذشته به طور معمول تخت خواب‌ها را در جهتی قرار می‌دادند که به سود مرد باشد اما طوری که زن هم از نتیجه بدست آمده صدمه نبیند. هم اکنون با توجه به این‌که بسیاری از زنان به عنوان افراد شاغل و نان‌آور محسوب می شوند مشاورین پیشنهاد می کنند تخت خواب را در جهتی قرار دهند که به نفع کسی باشد که بیشترین مقدار درآمدزایی را در خانه دارد. در این میان می‌‌توان گفت در بعضی از منازل زنان و در برخی دیگر مردان بیشتری نان‌آوری را دارند.


جالب این‌که نزدیک به نیمی از افرادی که در کشور روسیه به پرسش‌نامه پاسخ داده‌اند بیان کرده‌اند که تخت خواب را طوری قرار داده‌اند که سر آن به سمت شمال است. پزشکان نیز جهت هایی را مورد مطالعه خود قرار داده‌اند که در آن ها افراد راحت‌ترین خواب را تجربه کنند. بنیزما به‌‌عنوان یک طراح دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود که با توجه به نتایج مطالعات پزشکان روسی به مورد های گوناگون اشاره می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها