مسئول ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی:

تا حاج قاسم هست قهرمان افسانه‌‌ای نیاز نداریم

در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مراسمی‌با عنوان «نگین سلیمانی»، نجوای شاعرانه نغمه‌ها و آواها در رثای سردار دل‌ها در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما طنین‌افکن شد.
در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مراسمی‌با عنوان «نگین سلیمانی»، نجوای شاعرانه نغمه‌ها و آواها در رثای سردار دل‌ها در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما طنین‌افکن شد.
کد خبر: ۱۳۹۲۸۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، مراسم بزرگداشت سومین سال شهادت حاج قاسم سلیمانی با عنوان «نگین سلیمانی» با حضور جمعی از اهالی شعر و موسیقی و سایر ارادتمندان آن شهید در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

این آیین صمیمی‌ با حضور پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی و حمیدرضا مقدم‌فر، مسئول ستاد مردمی، همچنین جمعی از شاعران و اهالی هنر، به‌همت دفتر شعر و موسیقی و سرود، معاونت استان‌ها و اداره‌کل روابط عمومی سازمان صداوسیما و با همکاری مکتب سلیمانی برگزار شد.

علیرضا قزوه، رئیس دفتر شعر و موسیقی و سرود صداوسیما در ابتدای این برنامه با اشاره به نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در عرصه‌های مختلف، وی را الگویی شایسته برای نسل امروز دانست و گفت: لازم است با زبان شیوای هنر نسبت به معرفی ابعاد شخصیتی و حماسه‌های این سردار بزرگ بپردازیم.

نقش‌آفرینی اثرگذار رسانه ملی در معرفی سردار دل‌ها

حمیدرضا مقدم‌فر، مسئول ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز با اشاره به اهتمام صداوسیما برای نکوداشت سالروز عروج سردار جان‌فدای انقلاب بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی این تولیدات، اتصال برنامه‌ها به مردم و انعکاس علاقه و محبت مردم به سردار دل‌هاست؛ چنان‌که مردم علاقه‌مندی‌شان به حاج قاسم را در قاب تلویزیون مشاهده می‌کنند.

مقدم‌فر با بیان اینکه باید از ابزار هنر در معرفی مکتب حاج قاسم استفاده شود، ادامه داد: کاری را که یک اثر هنری و فیلم در معرفی مکتب حاج قاسم انجام می‌دهد، بقیه فعالیت‌ها نمی‌توانند انجام دهند و آن اندازه اثرگذاری را داشته باشند؛ وظیفه‌ای که رسانه ملی به‌دوش گرفته است و در ادای آن درست عمل می‌کند.

گرایش عاطفی انسان‌ها به حاج قاسم مرز نمی‌شناسد

وی با توجه به مشهور شدن لقب «مرد میدان» برای حاج قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم نه‌‌فقط در عرصه نظامی بلکه به همان میزان که در عرصه نظامی خصوصاً در دوران دفاع مقدس و مبارزه با داعش انگیزه حضور داشت، در عرصه خدمات اجتماعی نیز انگیزه‌مند بود. مسئول ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برپایی برنامه‌های ادبی و هنری را زمینه پیوند عاطفی مردم با سردار دل‌ها دانست و تصریح کرد: گرایش عاطفی و اعتقادی مردم به سردار سلیمانی فراتر از مرزهای قومیتی و جغرافیایی است و زبان شعر می‌تواند این محبت را به‌شیوه‌ای فراتر از مسائل قومی و ملیتی بیان کند.

مقدم‌فر با تأکید بر این نکته که ملت ایران همواره نشان داده است که قدردان جانفشانی‌های فرزندانش است، خاطرنشان کرد‌: اوج این دلدادگی با حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی بود که مردم عظمت و ابهت خویش را در پاسداشت مقام پاکبازانی که در راه حفظ امنیت کشور ایثار کردند، نشان دادند.

تا حاج قاسم هست قهرمان افسانه‌‌ای نیاز نداریم

وی با تأکید بر نیاز جامعه امروز به حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز بیش از گذشته به حاج قاسم نیاز داریم. اگر ملل دیگر برای ساختن قهرمان به افسانه نیاز دارند، ما سرداری داریم که نه‌فقط قهرمان رزم بلکه قهرمان میدان دیپلماسی بود و به آن می‌بالیم.

مسئول ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با ابراز اینکه "امروز به هنری نیاز داریم که در مکتب سلیمانی ببالد و راهش را ادامه دهد"، گفت: از نوجوانی تا شهادت حاج قاسم درس است و این‌که او اگر درگیر مبارزه با تکفیری‌ها بود، از فعالیت اجتماعی هم غافل نبود و نتیجه این مکتب، شهید حججی‌ بود که رویشش در مکتب حاج قاسم بود و اکنون دختران و زنان ما و مردان ما باید در این مکتب ببالند و راه حاج قاسم را ادامه دهند چرا که حاج قاسم به تاریخ نپیوست و همیشه زنده است، او امتداد داشته و خواهد داشت.

مقدم‌فر در پایان سخنان خود عنوان کرد: شهید سلیمانی قهرمان ملی ما و قهرمان امت اسلام است و به الگویی برای تمام جوانان آزاداندیش و حق‌جو در تمام دنیا تبدیل شد. او نماد هویت ایرانی و اسلامی است. او هم مدافع حرم و حریم اهل‌بیت بود و هم این‌که ایران را حرم می‌دانست و بر این باور بود که اگر ایران آسیب می‌دید، خیلی از حرم‌ها آسیب می‌دیدند.

اجرای ارکستر سمفونیک صداوسیما و گروه محلی مراکز استان‌ها، کنار شعرخوانی سید احمد شهریار از پاکستان، کبری حسینی بلخی از افغانستان و محسن کاویانی از مهم‌ترین بخش‌های این مراسم بود که با حضور اهالی هنر، شاعران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها