رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان:

کاشان، نیازمند سه دستگاه مدرن سنجش کیفیت هوا است

ضدانقلاب که این روزها از تداوم آشوب و اغتشاش در ایران به بن‌بست رسیده روز گذشته تلاش کرد با سازماندهی اشرار مسلح در برخی نقاط کشور از جمله سمیرم وضعیت کشور را به ناامنی بکشاند و اهداف شوم خود را در این شهر پیگیری کند روایتی از آنچه در سمیرم گذشت را در این گزارش بخوانید.
کد خبر: ۱۳۹۲۸۶۸

جام جم آنلاین اصفهان به نقل از فارس ؛ شهرستان سمیرم از شهرستان‌های جنوب غرب استان اصفهان است، اقوام مختلف در این شهرستان در کنار هم زندگی می‌کنند و همواره در دفاع از انقلاب و نظام نقش به سزایی ایفا کرده‌اند و در دفاع مقدس نیز ۴٠٠ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

حال ضدانقلاب که از تداوم آشوب و اغتشاش در ایران به بن‌بست رسیده روز گذشته تلاش کرد با سازماندهی اشرار مسلح در برخی نقاط کشور از جمله سمیرم استان اصفهان و جوانرود استان کرمانشاه وضعیت کشور را به ناامنی بکشاند و اهداف شوم خود را در این شهر پیگیری کند.

ضدانقلاب که همچنان به دنبال روشن نگاه داشتن آتش فتنه و اغتشاش در ایران است با وجود آرام بودن فضای کشور هفته‌های گذشته به بهانه چهلم سه نفر از کسانی که در اغتشاشات ۲۵ آبان در این شهر به قتل رسیدند اقدام به انتشار فراخوان‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی به منظور ایجاد اغتشاش و ناامنی در شهر سمیرم کرد.   

در پی این فراخوان که از روزهای قبل منتشر شد روز پنجشنبه ۸ دی ماه به بهانه چهلم یکی از جان‌باختگان در حالی که خانواده وی در حسینیه شهر مشغول مراسم عزاداری بودند، جمعی در آرامستان سمیرم با سر دادن شعارهای ساختارشکن فضای این شهر را برای دقایقی متشنج کردند و نهایتا با ورود نیروهای انتظامی و امنیتی این تجمع پایان یافت.

ظهر روز شنبه ۱٠ دی نیز عده‌ای آشوب‌طلب به صورت غیرقانونی با تجمع مقابل فرمانداری سمیرم اقدام به سر دادن شعارهای هنجارشکن کردند و قصد تعرض به ساختمان فرمانداری این شهر را داشتند. 

این افراد تلاش کردند تجمعاتی را در چند نقطه شهر سمیرم تشکیل دهند و پلیس و نیروهای امنیتی به منظور برقراری امنیت در نقاطی از سمیرم با اغتشاشگران درگیر شدند.

شهادت یکی از مدافعان امنیت در جریان ناآرامی‌های سمیرم

اغتشاشگران در ماه‌های گذشته اقدام به شهادت تعدادی از مدافعان امنیت کرده بودند، شب گذشته نیز در سمیرم بسیجی پاسدار محسن رضایی از مدافعان امنیت در محل با ضرب گلوله جنگی اشرار مسلح به شهادت رسید.

روز چهارشنبه ۲۵ آبان اغتشاشگران با تجمع در میدان ماندگار شهر سمیرم، حرکت آشوب‌طلبانه خود را ادامه دادند و با پرتاب کوکتل مولوتف اقدام به آتش زدن بانک‌ها و ایراد خسارت به اموال عمومی و خودروهای دولتی و نظامی کردند.  در این اغتشاشات که همزمان با اقدام تروریستی ایذه و اصفهان اتفاق افتاد  ۳ نفر به نام‌های علی بهرامیان، علی عباسی و مسلم هوشنگی به قتل رسیدند و یکی از این مقتولان با اصابت شی خارجی نظیر تبر در یکی از محلات سمیرم کشته شده است؛ خانواده متوفیان پیگیری حقوقی برای مجازات قاتلان را دنبال می‌کنند. 
 
طبق مشاهدات عینی، اغتشاشگران طی روزهای گذشته مجهز به سلاح گرم، سلاح ساچمه زن، سلاح سرد و برخی تجهیزات آتش‌زا بوده‌اند. 

پرونده کشته شدگان سمیرم در دستور کار دستگاه قضایی

حجت‌الاسلام اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در تشریح ابعاد فوت ۳ نفر در جریان ناآرامی‌های سمیرم اظهار کرد: شامگاه روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه در جریان ناآرامی‌های حادث شده در شهر سمیرم ۳ نفر از اهالی این شهر جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: در پی گزارش این واقعه با دستور ویژه قضایی تحقیقات جامع درباره موضوع آغاز شد که گزارشات کارشناسی و معاینات اولیه حاکیست یک نفر از مقتولان بر اثر وارد آمدن جسم سخت و برنده به سر جان خود را از دست داده و علت فوت ۲ نفر دیگر اصابت گلوله بوده است.

جعفری بیان کرد: البته بررسی اولیه حاکی است این گلوله‌ها مربوط به سلاح‌هایی که در روز حادثه در اختیار نیروهای حافظ امنیت بوده، نیست.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تحقیقات تکمیلی به منظور کشف وقایع سمیرم در حال انجام است که نتایج آن متعاقباً به استحضار مردم رسانده خواهد شد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها