معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛

فروش “تخم‌مرغ” در کرمانشاه کیلویی شد

 معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تغییر شیوه فروش تخم‌مرغ از دانه‌ای به کیلویی در سطح خرده‌فروشی‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۲۷۰۹

جام جم آنلاین؛  محمدرضا عباسی ، با بیان اینکه از این پس  تخم‌مرغ به صورت کیلویی در سطح خرده‌فروشی‌ها عرضه خواهد شد، گفت: قرار شده از امروز(۱۰ دی) از طریق اتحادیه مرغداران تخم‌گذار به همه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در سطح استان اعلام شود، تخم‌مرغ را هم در عمده فروشی‌ها و هم در خرده‌فروشی‌ها به صورت کیلو خریداری و عرضه کنند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: ممکن است چند روزی طول بکشد تا همه عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌ها تخم مرغ را به صورت کیلویی به فروش برسانند، اما تلاش خواهیم کرد تا با تشدید نظارت بر عرضه تخم مرغ ظرف چند روز آینده عرضه تخم مرغ در تمامی خرده فروشی‌های استان کیلویی شود.  

 عباسی یادآور شد: تا پیش از این تخم مرغ به صورت دانه‌ای به فروش می‌رسید که در این شیوه عرضه، وزن تخم مرغ مشخص نیست و این موضوع به ضرر مصرف کنندگان است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید هر کیلوگرم تخم مرغ از تولیدکننده ۳۸ هزار تومان تعیین شده، گفت: همچنین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کنندگان ۴۷ هزار تومان است.

 عباسی سپس  با بیان اینکه تعیین قیمت کشوری برای عرضه تخم مرغ به صورت کیلویی با هدف تنظیم بازار تخم مرغ در برنامه قرار گرفته، گفت: این اقدام از یک سال گذشته در مورد مرغ انجام شده و توانسته در تنظیم بازار مرغ تاثیرگذار باشد و امیدواریم تعمیم آن به بازار تخم‌مرغ هم بتواند در ثبات قیمت تخم مرغ تاثیر داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه استان کرمانشاه حدود ۱۵ واحد مرغ تخم‌گذار دارد، گفت: از گذشته سرمایه گذاری زیادی روی توسعه واحدهای تولید تخم مرغ در استان نشده، لذا میزان تخم مرغ تولیدی در استان برای تامین نیاز کرمانشاه کافی نیست.

وی با بیان اینکه میزان مصرف تخم مرغ در استان بسته به فصول و ماه‌های مختلف سال متفاوت است، گفت: به طور میانگین روزانه ۷۰ تن تخم مرغ در استان مصرف می شود که تقریبا ۲۰ تا ۲۵ درصد تخم مرغ مورد نیاز استان در داخل استان تولید و مابقی از دیگر استان‌های کشور تامین می‌شود.

عباسی افزود: هم اکنون هیچ کمبودی برای تامین تخم مرغ در بازار کرمانشاه نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها