یکی از چهره‌‌های خبری دیروز در حیاط دولت، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی بود که در پاسخ به سؤال خبرنگار جام‌جم درباره سفر گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایر مسئولان آژانس به ایران و وضعیت مذاکرات گفت: در این زمینه تمایلی نشان داده‌شده و از این رو قرار است که هماهنگی آن بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.
کد خبر: ۱۳۹۲۵۲۶
نویسنده مریم عاقلی - گروه سیاسی

به گزارش جام‌جم، سفر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی به ایران صورت می‌گیرد که مذاکرات اخیر نمایندگان آژانس و ایران بر سر موارد ادعایی و بازتعریف همکاری‌های پادمانی با پیشرفت قابل‌توجهی همراه نبوده، از سوی دیگر هم جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که هر گونه اقدامی در راستای بازتعریف مناسبات ایران و آژانس بر طبق توافق هسته‌ای، مستلزم رفع تحریم‌های ضدایرانی و احیای توافق۲۰۱۵ است.

دیروز از روزهای شلوغ حیاط پاستور بود که اکثر وزرای دولت به جمع خبرنگاران آمدند و البته بعضی از آنها مانند وزیر دفاع، وزیر اطلاعات، وزیر نیرو و وزیر گردشگری ترجیح دادند مسیر را دور بزنند و از بین خبرنگاران به سمت در خروجی نروند اما یکی از چهره‌های دیروز پاستور که انتظار می‌رفت به دلیل افزایش صعودی نرخ دلار به جمع رسانه‌ای‌ها بیاید و درباره آن توضیح دهد، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بود که او هم با امتناع عبور از مسیر خبرنگاران و باوجود سوالات خبرنگاران درباره قیمت ارز که با صدای بلند از او پرسیده شد، فقط با لبخند به سمت در خروجی رفت و حتی برخلاف بقیه به عکاسان هم واکنشی نشان نداد تا خبرنگاران مجبور شوند سوالات ارزی خود را از رئیس بانک مرکزی بپرسند.

فیلم‌های جشنواره ۱۴۰۱ بیشتر از پارسال

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار جام‌جم درباره فضاسازی‌ها برای کاهش فیلم‌های حاضر در جشنواره به دلیل اعتراضات گفت: تاکنون ۷۵ فیلم به جشنواره امسال رسیده و بررسی آنها در حال انجام است؛ تعداد فیلم‌ها هم از سال گذشته بیشتر است و تعداد افرادی که دخالت دارند نیز خیلی بیشتر از سال قبل است.

وی افزود: فضای جشنواره فیلم و تئاتر فجر که اکنون بیش از ۱۰۰۰اثر به آنها رسیده، خیلی خوب است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت جشنواره موسیقی را هم مطلوب توصیف و عنوان کرد: جشنواره‌های فرهنگی شعر و کتاب سال جمهوری اسلامی و جشنواره جلال نیز دبیران‌شان مشخص و آثارشان ارسال شده که در کل حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد آثار را نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌ایم.

دولت، انگیزه‌ای برای افزایش دلار ندارد

علی صالح‌آبادی هم در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد نوسانات قیمت دلار در بازار گفت: آن چیزی که عایدی دولت است از محل عرضه دلار در سامانه نیما است.
وی افزود: درواقع سامانه نیما ثبات دارد، عرضه‌ها و درآمد دولت هم خوب است، بنابراین دولت هیچ انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و قطعا تکذیب می‌شود.

استقبال از فعالیت استارلینک در ایران

عیسی زارع‌پور هم دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت به جمع خبرنگاران آمد و درباره امکان فعالیت اپراتور استارلینک در ایران اظهار کرد: ما از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت‌ ماهواره‌ای ارائه می‌دهند، استقبال می‌کنیم.

وزیر ارتباطات افزود: همین الان هم دو سه اپراتور هستند که اینترنت ماهواره‌ای در نقاط دورافتاده روستایی ارائه می‌کنند اما طبق قواعد بین‌المللی هر اپراتور اینترنت ماهواره‌ای که بخواهد در قلمروی یک کشور سرویس ارائه کند، باید قواعد سرزمینی آن کشور را رعایت کند.

وی ادامه داد: ما این قواعد را به همه این اپراتورها از جمله استارلینک ابلاغ کرده‌ایم و اگر این قواعد را بپذیرند از فعالیت آنها استقبال می‌کنیم. ما ۳۰۰۰روستا داریم که هنوز به اینترنت متصل نیستند و با این اقدام می‌توان آنها را به اینترنت متصل کرد.

خبر خوب وزیر نفت برای مشترکان گاز

جواد اوجی، وزیر نفت اعلام کرد که آن دسته از مشترکان گاز که نسبت به سال گذشته و ماه مشابه در سقف مصرف داشته یا حتی کاهش مصرف داشته‌اند، به همان میزان از شرکت ملی گاز بستانکار می‌شوند. وی توضیح داد که در صورتی که مشترکان نسبت به گذشته درصدی کاهش داشته باشند ۳ درصد تخفیف به آنها می‌دهیم و بستانکار شرکت ملی گاز می‌شوند.

استاندار خوزستان تغییر کرد

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت با اعلام این‌که در جلسه امروز هیات دولت بنابر پیشنهاد وزیر کشور، استاندار خوزستان تغییر کرد، گفت: هیات دولت ضمن تشکر از زحمات خلیلیان، استاندار قبلی این استان، آقای «محراب» را به عنوان استاندار جدید انتخاب کرد.

علت گرانی خودرو از زبان وزیر صمت

رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با برشمردن دلایل متعدد تاثیرگذاری افزایش قیمت دلار بر قیمت‌های بازار، علت این امر را تلاش مردم برای حفظ ارزش پول خود با خرید کالاهایی که این ارزش را حفظ کنند، اعلام کرد. وی همچنین گفت: آنچه که می‌توانم بگویم این است که در شش‌ ماه آینده حداقل ۸۰۰ هزار تا یک میلیون خودرو به بازار عرضه می‌شود که بخشی از آن وارداتی و بخشی تولید داخل است و می‌تواند جلوی خیلی از التهابات را بگیرد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها