جزئیات مرگ دختر ۱۲ساله اهل بستک با شلیک پلیس

برخورد بدون اغماض با مقصران مرگ سهی

ماجرای تیراندازی مرگبار پلیس به دختر ۱۲ساله اهل بستک با واکنش خانواده‌اش،رئیس پلیس و نماینده غرب استان هرمزگان روبه‌رو شد. به گزارش خبرنگار جام‌جم، صبح دوشنبه خبری در شبکه‌های اجتماعی درباره مرگ دختر نوجوان اهل هرمزگان بر اثر اصابت گلوله منتشر شد.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۳۷

در این خبر اعلام شده بود، بر اساس اخبار منتشر شده فضای مجازی این دختر ۱۲ساله به نام سهی اعتباری که اهل خلوص بستک است به همراه خانواده در حال بازگشت از دهشیخ بوده‌اند که پس از تیراندازی افرادی به این خودروی عبوری در جاده بستک و اصابت گلوله به سر، کشته شده است.در ادامه اعلام شد، شلیک گلوله از سوی ماموران پلیس صورت گرفته است.

روایت پلیس از ماجرا؛ پستی و بلندی جاده علت حادثه

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان نخستین مقامی بود که به این ماجرا واکنش نشان داد و بدون اشاره به فوت دختر نوجوان در تیراندازی ماموران، شلیک پلیس را مربوط به تعقیب خودروی قاچاقچیان اعلام کرد. در روایت پلیس از ماجرا آمده است؛ ساعت ۱۶و۳۰ دقیقه روز یکشنبه چهارم دی، مأموران انتظامی پاسگاه جناح از توابع شهرستان بستک با اقدامات اطلاعاتی از حمل و جابه‌جایی یک محموله مواد مخدر توسط یک‌دستگاه خودروی پژو پارس مطلع و پس از بررسی صحت موضوع بلافاصله با حضور در مسیر تردد قاچاقچیان، طرح مهار را اجرا کردند.

مأموران پس از تعقیب و مراقبت‌های لازم به یک‌دستگاه خودروی سواری پژو پارس با شیشه دودی غلیظ مشکوک شده و دستور توقف دادند که راننده بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده و بازدارنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافت طولانی توقف خودرو میسر نشد و مأموران ناچار و با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی و سپس لاستیک خودرو کردند که راننده با وجود پنجری خودرو همچنان با سرعت سرسام‌آور به مسیر خود ادامه داد که پس از طی مسافتی با توجه با پنچری، خودروی متواری متوقف می‌شود.

در این تعقیب و گریز و با توجه به پستی و بلندی‌های متعدد مسیر و پنجری خودرو متأسفانه یکی از سرنشینان خودرو مورد اصابت تیر قرار گرفته که با همکاری مأموران و عوامل امدادی به بیمارستان انتقال یافت.

ورود نماینده مجلس به موضوع؛ چرا خودرو و لباس شخصی؟

با افزایش واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به این ماجرا، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان به موضوع ورود کرد و گفت: «حادثه روز یکشنبه برای یک خانواده اهل بستک در جاده بستک ــ لاور میستان و فوت یک دختر ۱۲ساله در جریان تیراندازی پلیس به خودروی حامل یک خانواده در این محور، مایه ناراحتی و اندوه فراوان مردم این شهرستان شده است. باید انجام هرگونه ایست بازرسی در جاده‌ها با رعایت حرمت مردم و با خودروی پلیس و لباس رسمی پلیس باشد تا مردم از دیدن ماموران احساس امنیت کنند.»
نکته مهمی که جباری در گفت‌وگو با فارس بر آن تاکید داشته، تعقیب خودروی خانواده سهی از سوی ماموران با لباس شخصی و خودروی بدون آرم بوده است.

نماینده مردم غرب استان هرمزگان تاکید کرد: «در ماجرای اخیر خودرویی که قصد توقف ماشین‌ها و ایست بازرسی در جاده را داشته، خودروی شخصی و عناصر آن با لباس شخصی بوده‌اند.دستگاه‌های مسئول موظفند تا ابعاد قضیه را روشن و با هر کسی در هر جایگاهی که این قصور را انجام داده، برخورد قاطع کنند و از مردم دادخواهی و عذرخواهی شود.»

پدر سهی؛ مراجع قانونی پیگیری کنند

پدر سهی نیز در فیلمی ۱۵ثانیه‌ای، مرگ دخترش را بی ربط با اغتشاشات دانست و از مراجع قانونی درخواست کرد ماجرا را بررسی کنند.

اشتری؛ برخورد بدون اغماض

صبح دیروز فرمانده کل انتظامی کشور دستور ویژه‌ای درخصوص رسیدگی و پیگیری پرونده فوت سهی در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز پلیس در شهر بستک استان هرمزگان را صادر کرد.

سردار اشتری ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم مرحومه، دستور ویژه‌ای را درخصوص رسیدگی و پیگیری فوری فوت دختر خانم اهل بستک که در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز خودروی مشکوک در شهرستان بستک استان هرمزگان رخ داد، صادر و طی آن بازرسی کل فراجا را مامور رسیدگی به این پرونده کرده است. در این دستور تاکید شده است در صورت احراز قصور یا تخلف در این حادثه با مسببان آن، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها