فرماندار کرج دستور فوری صادر کرد؛

کمیسیون نظارت بر قیمت ارزاق عمومی در شهرستان کرج

شهرداری ها و دهیاری ها نقاط سیل خیز البرز را ایمن سازی کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به هشدارهای هواشناسی در خصوص استمرار بارش ها از شهرداری ها و دهیاری های استان خواست ، نقاط سیل خیز شهرها و روستاها را ایمن سازی کنند.
کد خبر: ۱۳۹۲۲۲۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین البرز، احمد افضلی افزود: دستور العمل وزارت کشور به منظور پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع حوادث و سوانح مرتبط با سیلاب در شهرها و روستاهای کشور صادر شده است و نکات ابلاغی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ایجاد سازوکارهای لازم در امور پیشگیرانه و مقابله با سیلاب، لایروبی مسیل ها و انهار و ترمیم دیواره های ساحلی شهرها و روستاهای البرز فراموش نشود.

افضلی گفت: همچنین شناسایی نقاط بحرانی شهرها و روستاها از منظر آسیب‌پذیری از سیلاب‌های احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری، آبگرفتگی معابر و دفع آبهای سطحی، حضور موثر و مداوم تمام معاونان، مدیران و روسای سازمانهای ذیربط شهرداری‌های استان و دهیاری های تابعه به صورت مداوم و مستمر در محل کار در شرایط بحرانی دیگر نکاتی است که در این ابلاغیه مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.
وی یاد آورشد: در بخش دیگری از این دستورالعمل بر انجام تمهیدات و پیش‌بینیی های لازم برای بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به ویژه در مناطق دارای خطرپذیری بالاتر از جمله مسیل ها و رود دره‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطقی از شهرها و روستاهای استان که در سیل‌های اخیر آسیب دیده اند، تاکید شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز اضافه کرد: آمادگی، پایش و نظارت مستمر از سوی ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان به ویژه سازمان‌های آتش‌نشانی و دیگر حوزه‌های معاونت خدمات شهری، بازدید از تاسیسات کنترل سیلاب در محدوده و حریم شهر و پل‌ها و ابنیه فنی احداث شده در مسیر رودخانه ها و مسیل های عبوری از شهرها و روستاها، پیش‌بینی امکانات مناسب برای اسکان اضطراری کارتن‌خواب‌ها در زمان بارش برف و برودت هوا و هماهنگی لازم برای توسعه پوشش بیمه‌ای حوادث ساختمان‌های مسکونی در شهرها و روستاها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی از دیگر موضوعات مهم این ابلاغیه است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها