قیمت نفت در معاملات روز جمعه، تحت تاثیر انتظارات برای کاهش عرضه نفت روسیه، بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.
کد خبر: ۱۳۹۱۸۴۳

به گزارش جام جم آنلاین، بهای معاملات نفت برنت با ۶۶ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۸ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز پنج شنبه با یک دلار و ۲۲ سنت کاهش و شاخص نفت آمریکا با ۸۰ سنت کاهش، بسته شده بود.

هر دو شاخص در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی هستند. بهای نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون، ۳.۳ درصد و شاخص نفت آمریکا ۵.۴ درصد رشد داشته است.

طبق اظهارات معامله گران و محاسبات رویترز، صادرات نفت روسیه از دریای بالتیک در پی اجرای تحریم اتحادیه اروپا و مکانیزم سقف قیمت، ممکن است در دسامبر نسبت به نوامبر، به میزان ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

خبرگزاری ریانووستی روز جمعه به نقل از الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نوشت: روسیه در واکنش به مکانیزم سقف قیمت غربی برای نفت و فرآورده های نفتی این کشور، فروش به کشورهایی که از این مکانیزم حمایت می کنند را متوقف می کند و  ممکن است تولیدش را اوایل سال ۲۰۲۳، به میزان پنج تا هفت درصد کاهش دهد.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: قیمت های نفت با تمرکز معامله گران انرژی به واکنش مسکو به سقف قیمت، بالاتر رفته است، نه لغو هزاران پروازی که ممکن است سفرهای تعطیلات را مختل کنند.

بیش از ۴۴۰۰ پرواز آمریکا در مدت دو روز، به دلیل طوفان زمستانی لغو شده اند و این اتفاق با فصل تعطیلات سال نو مصادف شده است که بعضی، پیش بینی می کردند شلوغترین زمان برای سفرهای هوایی باشد.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است و نگرانیها نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره در سطح جهانی و رکود اقتصادی که مصرف سوخت را محدود خواهد کرد، مانع افزایش بیشتر قیمتها شد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها