سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات یک مقام ارشد کاخ سفید درباره حق کی‌یف برای عملیات علیه شبه‌جزیره کریمه را نشانه دخالت واشنگتن در جنگ اوکراین دانست.
کد خبر: ۱۳۹۱۸۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت: دولت آمریکا دست داشتن در آغاز جنگ اوکراین را تایید کرده است.

زاخارووا طی نشست خبری در این وزارتخانه توضیح داد: «بیانیه (جان کربی) هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در روز پنجشنبه درباره حق کی‌یف برای انجام عملیات نظامی در خاک کریمه، تاییدکننده دخالت آمریکا در جنگ اوکراین است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در ادامه اظهار داشت: «این اظهارات در واقع به‌عنوان تاییدیه دیگری از مشارکت مستقیم آمریکایی‌ها در خصومت‌ها از جانب نیروهای مسلح اوکراین به نظر می‌رسد».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: «ارتش اوکراین با سلاح‌ها و مربیان خارجی به یک ارتش مزدور تبدیل شده است و مزدورانی از کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده در آن حضور دارند».

طبق این گزارش، زاخارووا همچنین افزود: «حقایق فوق تأیید می‌کند که غرب برای رویارویی طولانی با روسیه آماده است. با این وجود، صرف نظر از نحوه تلاش غرب برای تسلیح رژیم نئونازی کی‌یف، فرسایشی کردن جنگ و بستن چشم خود بر جنایات، آنها شکست خواهند خورد و اصولاً موفق نخواهند شد».

شامگاه پنجشنبه بود که کربی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت آمریکا حق اوکراین برای برنامه‌ریزی و اجرای عملیات نظامی در کریمه را به رسمیت می‌شناسد، زیرا این شبه‌جزیره را سرزمین اوکراین می‌داند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها