شهروندان اصفهانی چگونه در برنامه‌ریزی شهر مشارکت دارند؟

از تعامل دانشجویان در «شهرجو» تا مشارکت نخبگان در «باشگاه شهراندیشان»

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: «باشگاه شهراندیشان» با هدف تعامل مدیریت شهری در خصوص سیاست‌گذاری‌های پروژه‌های شهری با شهروندان نخبه و همچنین «برنامه شهرجو» با محوریت شبیه‌سازی مدیریت شهری برای دانشجویان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۹۱۶۹۶
جام جم آنلاین اصفهان به نقل از ایمنا؛  مصطفی نباتی‌نژاد با اشاره به رویداد شهرگاه اظهار کرد: از ابتدای دوره مدیریت ششم ایده‌ای با عنوان «باشگاه شهراندیشان» و تعامل مدیریت شهری در خصوص سیاست‌گذاری‌ها، طراحی‌ها، اجراها و ارزیابی‌های کلی مداخلات و پروژه‌های شهری با شهروندان نخبه داریم.

وی افزود: از جمله اقشاری که در زمره نخبگان شهری قرار می‌گیرند، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند، به همین منظور هفته پژوهش امسال را غنیمت شمردیم و در شش دانشگاه معتبر شهر اصفهان، سلسله رویدادهای شهرگاه با حضور سازمان شهرداری و مدیریت شهری و همچنین تلاش همکاران در مدیریت پژوهش شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در این جلسات پنل‌های تخصصی با محوریت نشست‌های مسئله‌محور و گفت‌وگومحور برگزار می‌شود؛ برای نمونه جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت دانشگاه اصفهان در پنل مالی اقتصادی و سرمایه انسانی برگزار شد که می‌تواند سرآغاز گفت‌وگو و مشارکت بهتر اعضای هیئت علمی با مدیران شهری باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور جلسه‌ای با پنل تخصصی برنامه‌ریزی برگزار کرد، همچنین در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز شاهد برگزاری پنل تخصصی عمران و ترافیک هستیم؛ در روزهای آینده نیز دانشگاه آزاد اصفهان میزبان جلسه پنل تخصصی فرهنگی، ارتباطات و رسانه خواهد بود.

نباتی‌نژاد ادامه داد: برای برگزاری پنل محیط زیست در دانشگاه علوم‌پزشکی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، همچنین دانشگاه هنر اصفهان متولی اجرای پنل تخصصی شهرسازی و حوزه گردشگری خواهد بود.

وی گفت: جلسات رویداد شهرگاه انحصاری نیست، چراکه اعضای هیئت علمی سایر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در این نشست‌ها حضور به‌هم رسانند به همین دلیل تمام دعوت‌نامه‌ها دارای هشت امضا است که شامل امضای شش رئیس از دانشگاه‌های اصفهان، رئیس شورا و شهردار است، لذا این جلسات ابتکاری جدید جهت همگرایی دانشگاه‌ها و مدیریت شهری برای حل مسائل شهری است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا سه ماه آینده نیز برنامه «شهرجو» را با موضوع شبیه‌سازی مدیریت شهری برای دانشجویان در دست اقدام خواهیم داشت که چنانچه دانشجویان فرصت و علاقه داشته باشند، هیچ محدودیتی برای حضور و دریافت نظرات آن‌ها در راستای پنل‌های تخصصی در این برنامه وجود ندارد، همچنین آماده دریافت نظرات و پیشنهادهای شهروندان در خصوص «باشگاه شهراندیشان» خواهیم بود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها