مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد:

30 پروژه عمرانی در بافت تاریخی شهر در حال انجام است

یزد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از اجرای برنامه‌های ویژه به‌منظور گرامیداشت آیین کهن یلدا در تأسیسات گردشگری یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۱۶۳۴

 

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد،احمد آخوندی با بیان این خبر اظهارداشت: به‌منظور گرامیداشت آیین کهن یلدا در تأسیسات گردشگری یزد برنامه‌های متنوع اجرا و خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود که این برنامه‌ها در اکثر هتل‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، پارک‌های طبیعت‌گردی یزد و شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود که شامل برپایی سفره‌های یلدایی، بازی‌های محلی، برنامه‌های هنری، پذیرایی با غذاها و خوراکی‌های سنتی و محلی، حافظ خوانی، شاهنامه‌خوانی و… است.

وی برگزاری جشن‌ها و آیین‌های نیاکان را فرصتی برای حفظ ارزش‌ها عنوان کرد و افزود: باید برای حفظ و ترویج میراث معنوی خود همانند شب یلدا بیش‌ از پیش بکوشیم.

آخوندی گرامیداشت آیین‌های باستانی شب یلدا در استان را یکی از عوامل مؤثر در توسعه گردشگری دانست و گفت: مراسم شب یلدا به‌عنوان یک رویداد سالیانه باستانی با تمام جذابیت‌ها و زیبایی‌هایی که دارد می‌تواند همچون سایر آیین‌های سنتی و مذهبی، وسیله‌ای برای جذب گردشگران فرهنگی باشد.

مدیرکل میراث­‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: توسعه گردشگری از طریق ترویج آداب‌ورسوم نه ‌تنها به بخش اقتصادی و اشتغال‌زایی کمک می‌کند، بلکه در حفظ تمدن و فرهنگ کهن ایرانی نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه در استان یزد و شهرستان‌ها و حتی روستاهای استان، آداب‌ورسوم خاصی برای برگزاری این آیین باستانی وجود دارد، فرصت مناسبی برای تشویق هم‌وطنان به سفرهای داخلی در زمستان در این شب است که می‌تواند منجر به توسعه و شکوفایی گردشگری داخلی شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها