در شهریور امسال نیز در اثر فرو ریختن بخش دیگری از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد.
کد خبر: ۱۳۹۱۵۳۸
آماده‌سازی تجهیزات پرقدرت برای تخریب  باقی‌مانده متروپل
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا؛  معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تجهیزات جدید و پرقدرت پس از خریداری توسط پیمانکار مربوطه به آبادان منتقل گردیده و در کارگاه تخریب متروپل نصب شده است.

فرهاد آریادوست سه‌شنبه اظهار داشت: قرار بود مرحله پایانی تخریب ساختمان متروپل ۱۸ آذرماه سال جاری اجرایی شود که این عملیات با موفقیت به پایان نرسید.

وی افزود: در جریان عملیات تخریب بواسطه برشکاری در باقی مانده سازه، کار گذاری جک‌ها و دستگاه‌های کششی یکی از دیواره‌ها در طبقه پنجم به طور کامل از محور خارج شد و یکی از سقف‌ها در طبقه نهم نیز فرو ریخت تا عملیات تخریب متوقف شود.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مجری طرح که اجرای تخریب باقی مانده ساختمان را بر عهده دارد جک سنگین و وینچ‌های پرقدرت برای کشش سازه را خریداری و در محل کارگاه برای تخریب نهایی مستقر کرده است.

آریادوست بیان کرد: تمام سعی و تلاش برای تخریب سازه تا پایان هفته جاری است و پس از آزمایش نهایی اقدام به تخریب باقی مانده سازه خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون کار برشکاری برای اجرای مرحله نهایی عملیات تخریب سازه متروپل در حال انجام است تا مانند مرحله قبلی با مشکل خاصی مواجه نشویم ضمن اینکه سعی ما در این عملیات جلوگیری از وارد شدن خسارت احتمالی بوده و برای رسیدن به آن پیش‌بینی لازم صورت گرفته است.

آریادوست اظهار داشت: شهروندان به ویژه کاسبان اطراف متروپل تا زمان باقی مانده به آغاز تخریب نهایی متروپل مسایل ایمنی لحاظ شده را رعایت و از تردد در محدوده خطر اعلام شده پرهیز کنند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود آخرین مرحله عملیات تخریب باقی مانده ساختمان متروپل آبادان روز جمعه ۱۸ آذرماه پایان یابد که به دلیل خارج شدن یکی از جک های هیدرولیکی مهار سازه از مدار این عملیات به پایان نرسید.

در حین عملیات یکی از جک های هیدرولیک به دلیل پایدار بودن سازه از مدار خارج شد.

بخشی از ساختمان متروپل آبادان دوم خرداد امسال فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.

در شهریور امسال نیز در اثر فرو ریختن بخش دیگری از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد.

بخش دیگری از سازه به جا مانده از ساختمان متروپل آبادان چهارم آبان فروریخت که یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها