متولیان امر در حال بررسی فنی سازه هستند تا بتوانند در همین هفته عملیات تخریب را نهایی کرده و به سرانجام برسانند.
کد خبر: ۱۳۹۰۵۳۳

منطقه آزاد اروند: ضرر اصناف مجاور متروپل جبران می‌شود

 به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا؛معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت:ضرر و زیان ۸۶ واحد صنفی مجاور ساختمان نیمه مخروبه متروپل آبادان جبران می‌شود.

 پژمان فرجی دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست شورای تامین به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با حضور دادستان و رئیس اتاق اصناف آبادان مصوب شد نسبت به جبران خسارت وارده به اصناف مجاور ساختمان متروپل اقدام شود ضمن اینکه باقی مانده سازه مخروبه متروپل نیز ظرف مدت ۱۰ روز به طور کامل تخریب شود.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به مشکل پیش آمده در روند تخریب نهایی این سازه گفت: در روز وعده داده شده عملیات تخریب سازه متروپل آغاز شد اما به دلیل مواجه شدن با سخت ترین قسمت سازه تنها بخش هایی از آن تخریب شد و در مجموع نتیجه مطلوب حاصل نشد.

فرجی اظهار داشت: متولیان امر در حال بررسی فنی سازه هستند تا بتوانند در همین هفته عملیات تخریب را نهایی کرده و به سرانجام برسانند.

وی به نشست با حضور رئیس اتاق اصناف آبادان و تعدادی از کسبه به نمایندگی از سایر کسبه مجاور متروپل نیز اشاره کرد و گفت: طبق وعده‌ داده شده هزینه و خسارت وارده به حدود ۸۶ واحد تجاری واقع در پاساژ پارمیدا بر اساس ارزش ملک تجاری آنها از سوی اتاق اصناف محاسبه شده و تا زمان تخریب نهایی سازه متروپل جبران خسارت می‌شوند.

جمعی از کسبه اطراف ساختمان متروپل روز دوشنبه برای دومین روز متوالی با تجمع مقابل متروپل تسریع در روند تخریب باقی مانده سازه را خواستار شدند.

آنها همچنین خواستار جبران خسارت مالی وارده از سوی سازمان منطقه آزاد اروند شدند.

بخشی از ساختمان متروپل آبادان دوم خرداد امسال فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.

در شهریور امسال نیز در اثر فرو ریختن بخش دیگری از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد.

همچنین بخش دیگری از سازه به جا مانده از برج متروپل آبادان چهارم آبان ماه فرو ریخت که یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها