وی افزود: در فاز نخست حدود ۱۵۰۰ بارکارت صادر شده است؛ این کارت شبیه اصفهانکارت است و تلاش کردیم بعضی خدمات شهرداری همچون بازدید و استفاده از مراکز فرهنگی و تفریحی در اختیار اعضای ناوگان بار قرار گیرد، همچنین این کارت میتواند به عنوان کارت پرسنلی افراد نیز محسوب شود تا بتوانیم مجوز تردد سازمان بار را نیز بهصورت هوشمند صادر کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار عضو در این سازمان وجود دارند که ۱۵ هزار نفر از آنها اعضای فعال هستند، چراکه سایر اعضا در ۹ سال گذشته جذب شهرهای اطراف شدند، لذا تلاش ما در این سازمان بر این است که عملیات صدور کارت بار برای تمام اعضا تا پایان آذر انجام شود و خدمتی برای القای حس تعلق به شهرداری برای رانندگان و مالکان ناوگان بار باشد.
عبدالهی با بیان اینکه از وظایف اصلی ناوگان بار صدور بارنامه، بارگذاری اطلاعات و مدارک، دریافت مجوز ترددها و تحویل بار به راننده است، ادامه داد: ۲۵ شرکت فعال زیر نظر مجموعه سازمان حملونقل بار و کالای درونشهری شهرداری اصفهان فعالیت میکنند که مرجع شهروندان و اعضای این ناوگان است و مراجعه مستقیم به سازمان بار وجود ندارد، لذا سازمان مدیریت حملونقل بار شهرداری اصفهان، نقش نظارتی برای این شرکتها دارد.
وی با اشاره به طرح دیدهبان آلودگی هوا تصریح کرد: کنترل آلایندگی هوا در حوزه بار با نظارت بر صدور مجوزها و داشتن معاینه فنی انجام میشود و چنانچه ناوگانی معاینه فنی نداشته باشد، مجوز تردد برای آن صادر نمیشود. سازمان بار در طرح دیدهبان آلایندگی هوا از سال گذشته به عنوان ناظر فعالیت داشته است و چنانچه خودرویی بدون معاینه فنی و مجوزهای لازم بود به مراکز مربوطه معرفی میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل بار شهرداری اصفهان گفت: ۷۰ درصد آلایندههای شهر اصفهان ناشی از صنایع و سهم آلایندگی خودروها زیر ۳۰ درصد است، در این راستا یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سطح شهر اصفهان فعال است و با وجود ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در سطح شهر، اصفهان تنها شهری در کشور است که این مرکز در هسته مرکزی آن مستقر است. در حوزه صدور مجوز احداث مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین اداره کل راهداری استان باید پاسخگو باشد.
وی با اشاره به ضرورت احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان راهداری موافق صدور مجوز مراکز معاینه فنی داخل شهر اصفهان نیست و معتقد است این مراکز باید بیرون از شهر باشد اما در حال حاضر مرکز معاینه فنی موجود، پاسخگوی نیاز خودروهای سنگین در شهر است.
عبدالهی گفت: راه ارتباطی شهروندان با سازمان حملونقل بار و کالای درونشهری شهرداری اصفهان برای ارائه پیشنهادها، انتقادات و نظرات تماس با تلفنهای سازمان و ارتباط با سامانه ۱۳۷ است.
وی تصریح کرد: خودروهایی که از سوی سازمان حملونقل بار مجوز دارد، دارای برچسب کددار است و چنانچه تخلفی از جانب راننده انجام شود، پلیس راهور از طریق آن کد میتواند اعمال قانون کند و شهروندان نیز میتوانند مشخصات خودرو را اطلاع دهند. در حال حاضر بیشترین تماسها با سامانه ۱۳۷ است و از این طریق مشکلات به سازمان حملونقل بار منتقل میشود.
هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد