دادستان تهران گفت: کیفرخواست ۱۶ قاچاقچی که با خرید و فروش غیرقانونی ارز، با مجموع مبالغ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، دو میلیون و ۴۱۱ هزار دلار و ۲۴۵ هزار یورو قاچاق و پولشویی کرده‌اند؛ در دادسرای جرایم اقتصادی صادر شد.
کد خبر: ۱۳۹۱۴۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، صدور کیفرخواست ۱۶ قاچاقچی حرفه‌ای ارز، علی صالحی با بیان اینکه هرگونه خرید و فروش ارز بدون رعایت ضوابط تعیین شده توسط دولت و بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی از مصادیق قاچاق ارز محسوب می‌شود، افزود: در این پرونده، ارز سهمیه‌ای با استفاده از کارت‌های ملی اجاره‌ای توسط قاچاقچیان حرفه‌ای از صرافی‌ها خریداری و به دلالان فروخته شده است.

وی افزود: معاملات صرافی صرفاً در قالب شرکت تضامنی و با ثبت معاملات در سامانه سنا و به نرخ‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی امکان پذیر است و در این پرونده بر اساس گفته‌های صریح متهمان و گزارش‌های مراجع ذیربط و اسناد معاملات ثبت شده در سامانه سنا، خرید و فروش ارز بدون رعایت ضوابط و مقررات و به قصد سودجویی و پولشویی صورت گرفته است.

دادستان تهران تصریح کرد: براساس اسناد و مدارک موجود، نحوه کار متهمان دلالت بر حرفه‌ای بودن قاچاقچیان دارد و در کیفرخواست صادره به استناد مفاد قانونی مرتبط برای آن‌ها درخواست مجازات شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها