۸۰۷ هزار «نومعلم» شامل قانون رتبه‌ بندی می‌شوند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

۸۰۷ هزار «نومعلم» شامل قانون رتبه‌ بندی می‌شوند

کد خبر: ۱۳۹۱۳۳۱
نویسنده معصومه صبور روح وحید - کارشناس ارشد مشاوره

این جمله کلیدی است، ‌زمان با‌ارزش‌ترین دارایی ماست. اگر نتوانیم به‌راحتی آن را مدیریت کنیم از مسیر اصلی و اهداف‌مان دور می‌شویم‌. ‌وقت خود را ارزشمند بدانید و اجازه ندهید به هر طریقی از دست برود و برای تک‌تک لحظات‌تان برنامه‌ریزی کنید‌.

مدیریت زمان تاثیر فراوانی بر موفقیت و پیشرفت و رضایتمندی از زندگی دارد. برای انجام هر کاری وقت مشخصی در‌نظر بگیرید و به‌دور از تمامی حواشی به‌دنبال نتیجه مورد نظرتان باشید. ضعف در مدیریت زمان در‌ اغلب موارد ناشی از مشکلات و چالش‌های دیگری است که در قالب کمبود وقت نمایان می‌شود‌. اولویت‌بندی یکی از مهارت‌های ضروری زندگی است که در اغلب موارد منجر به تقویت توانمندی‌های ما می‌شود.
مهم‌ترین کارهای‌تان را اول صبح با یک برنامه دقیق و فشرده انجام دهید تا در نیمه روز‌ بخش مهمی از کارهای‌تان را انجام داده باشید. ضعف در مهارت حل مسأله و توجه بیش از حد به جزئیات، انگیزه ضعیف، کمال‌طلبی افراطی، تعارف کردن‌های بی‌مورد و غرق شدن در شبکه‌های مجازی از‌جمله مواردی است که باعث اتلاف وقت و انرژی ما می‌شود‌. تمرکز شرط اصلی انجام هر کاری است، قبل از انجام هر کار مهمی تمامی عوامل مزاحم را کنار بگذارید و تنها روی یک کار تمرکز‌کنید.
بعد از‌۹۰دقیقه فعالیت، ۱۵دقیقه به ذهن‌تان استراحت دهید، ضعف در مدیریت انرژی و در‌نظر نگرفتن ساعاتی برای استراحت و تفریح، بازدهی ما را به‌شدت کاهش می‌دهد. برای حفظ شادابی خود حداقل روزی ۱۵دقیقه ورزش کنید. خوب بخوابید و سعی کنید برنامه زندگی‌تان را عاقلانه و بدون هیچ فشاری تنظیم کنید.
طبیعی است که با بی‌توجهی به مشکلات احساس کنیم که مشکل اصلی ما کمبود وقت است و احساس کنیم با مدیریت زمان می‌توانیم انواع مشکلاتی را که در کار و زندگی روزمره خود با آن مواجه هستیم مدیریت کنیم و کاهش دهیم‌. مدیریت زمان مهارتی است که اگر بر آن مسلط شوید با رضایتمندی بیشتری به تمامی جنبه‌های زندگی‌تان می‌رسید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها