میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا ۲۶ آذرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۵ درصدی همراه شد. همچنین نسبت به ۱۹ آذرماه نیز یک درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۹۱۱۴۸

به گزارش جام جم آنلاین، میزان کل ورودی آب به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا ۲۶ آذرماه در حالی به رقم سه‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در مدت مشابه پارسال سه‌میلیارد و ۳۱۰ میلیون مترمکعب بوده است که رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، حجم آب موجود در سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۶ آذرماه به رقم ۱۸ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب رسید. این رقم در سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون متر مترمکعب بوده که رشد سه‌ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت خروجی آب از سدها هم به این‌گونه است که در این مدت چهار میلیارد و ۸۸۰میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

سال آبی گذشته رقم خروج آب از سدها پنج میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با میزان خروجی امسال پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سدهای هرمزگان همچنان در وضعیت خوب

در این‌ بین وضعیت سدهای استان هرمزگان از بقیه سدهای کشور بهتر است، به‌گونه‌ای که سد استقلال با ۱۳۹ میلیون مترمکعب آب با رشد ۱۴۸ درصدی نسبت به پارسال همراه شده است. میزان پُرشدگی این سد اکنون ۵۸ درصد است.

سد شمیل و نیان هم با ۴۰ میلیون مترمکعب آب رشد ۱۸۲ درصدی نسبت به سال آبی پارسال دارد و میزان پرشدگی آن به ۴۰ درصد رسیده است.

درصد پرشدگی سدهای کشور هم که هفته گذشته ۳۷ درصد بود، بدون تغییر باقی ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها