همزمان با هفته پژوهش؛

افتتاح مرکز تخصصی نجوم اهواز

مرکز تخصصی نجوم اهواز عضو انجمن نجوم ایران با هدف فرهنگسازی، ترویج علم نجوم و ارتقا سطح علمی شهروندان راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۳۹۱۱۲۳
افتتاحِ مرکز تخصصی نجوم اهواز 
 
به گزارش جام جم آنلاین؛ امیر کیا، مدیر مرکز نجوم اهواز در مراسم افتتاحیه‌ در گفت‌وگو با جام جم آنلاین گفت: مرکز تخصصی نجوم اهواز با بهره‌گیری از دانش روز دنیا و به کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته سهم خود را در راستای فرهنگسازی، ترویج علم نجوم، استعدادیابی و پرورش استعدادهای برتر ادا کرده که منجر به کسب رتبه‌های افتخار آمیز در سطوح ملی و بین المللی شده است.

وی افزود: در این راستا، به مناسبت هفته پژوهش و همزمان با مراسم افتتاحیه از نجوم آموزان مقام آور این مرکز تقدیر به عمل آمد.
 
وحید کیانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: از آنجایی که علم نجوم از فعالیت‌های محوریِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز هست، همکاری و تعامل با خانه‌ی نجوم اهواز توسعه خواهد یافت.

کیانی افزود: تلاش ارزشمند و بایسته‌ای شکل گرفته که نیازمند حمایت است و در همین ارتباط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در تلاش است تا مرکز ثابت تخصصی نجوم را راه اندازی و در توسعه‌ی آن نقش آفرینی کند.

افتتاح مرکز تخصصی نجوم اهواز
زیبا راکی فعال گردشگری و رئیس انجمن سفیران گردشگری خوزستان با اشاره به افتتاح اولین مرکز تخصصی نجوم در اهواز گفت: این مرکز با ایجاد رصدخانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش و سمینار در حوزه علم نجوم و ستاره شناسی فعالیت می‌کند و اعضای آن پیش از این نیز با انجام پژوهش‌های مختلف نجومی موفق به کسب مقام های ملی و بین المللی شده‌اند.

راکی در ادامه گفت: مرکز تخصصی نجوم اهواز  با سرمایه گذاری بخش خصوصی توسط خانواده امیرکیا در آذرماه جاری در منطقه کوی ملت اهواز راه اندازی شد و با ایجاد فضایی مناسب و طراحی شده با نمادهای نجومی، وجود تلسکوپ‌های حرفه‌ای، برپایی نمایشگاهی از نقاشی‌ها و دست سازه‌های نجومی، امکان رؤیت آسمان وستارگان از طریق رصدخانه مرکز می‌تواند از مقاصد جذاب تورهای اهواز گردی باشد.

به گزارش جام جم آنلاین، مرکز تخصصی نجوم اهواز واقع در منطقه‌ی فاز ۴ کوی ملت مجهز به تجهیزات پیشرفته نجومی و فضای مناسب، همه روزه میزبان دانش آموزان، دانشجویان و علاقمندان به علم زیبای نجوم خواهد بود.

از تجهیزات و برنامه‌های این مرکز می‌توان به گنبد آسمان نما(پلانتاریوم) ثابت و سیار، تلسکو‌پ‌های پیشرفته و CCD، ترازوهای نجومی و غیره، همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی هوشمند ویژه سنین مختلف، برپایی اردوهای علمی ویژه مدارس و برنامه رصدهای عمومی و تخصصی ازجمله‌ رویدادهای این مرکز به حساب می‌آید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها